Ήταν οι 300 gay?

Με μεγάλη τιμή και συγκίνηση παρακολουθούν όσοι εμφορούνται από τα ιδανικά του έθνους την κινηματογραφική ταινία της μάχης των Θερμοπυλών, η οποία τις τελευταίες ημέρες σπάει κυριολεκτικά ταμεία τόσο στην Ελλάδα, όσο και στον υπόλοιπο κόσμο. Η προσήλωση στον καθήκον των αρχαίων μας προγόνων η φιλοπατρία, η αγωνιστικότητα η αγάπη προς την ελευθερία και τη δόξα, ο ηρωικός τρόπος ζωής και η επιθυμία για υστεροφημία, το ριζωμένο αίσθημα του «όμαιμον», «ομόθρησκον» και «ομότροπον» και προτίστως η επιθυμία ενός ένδοξου θανάτου αντί μιας κακόμοιρης δουλοπρεπούς ζωής είναι τα ιδανικά που διαφαίνονται από την ταινία και προκαλούν θαυμασμό, αλλά και προβληματισμό σε όσους την παρακολουθούν.

Αθανάσιος Πλεύρης, Α1, 25-03-2007

Όσοι είχαμε την ευκαιρία να δούμε το κινηματογραφικό έπος «300» , σίγουρα είμαστε συγκλονισμένοι από την δύναμη , την ηρωικότητα, την υπεροχή και το εθνικιστικό ιδεώδες που εκφράζει η ταινία αυτή.Η ταινία αυτή φανερώνει ότι ο Ελληνισμός έχει καταστεί μια οικουμενική πραγματικότητα. Οι επιφανείς καλλιτέχνες και πνευματικοί άνθρωποι όλου του κόσμου έχουν αναγνωρίσει ότι ο Ελληνισμός δημιούργησε τον ανθρώπινο πολιτισμό και σε κάθε ευκαιρία τον τιμούν.Όλες οι κινηματογραφικές ταινίες που έχουν θέμα την αρχαία Ελλάδα είναι παραγωγές ξένων! Ουδέποτε το ελληνικό κράτος ( με εξαίρεση την 21η Απριλίου) δεν ενδιαφέρθηκε να δημιουργήσει ταινίες, κινηματογραφικές υπερπαραγωγές που θα προβάλλουν την δόξα των Ελλήνων και το μεγαλείο της Ελληνικής Ιστορίας.

Ελεύθερος Κόσμος, 17-03-2007

... Αιώνες αργότερα, τον πρώτο μεταχριστιανικό αιώνα, ο στρατιωτικός Ονήσανδρος, ανασκοπώντας την ιστορία της ελληνικής πολεμικής τέχνης, συμπέραινε ότι οι άνδρες μάχονται καλύτερα όταν “ο αδερφός βρίσκεται στην ίδια γραμμή με τον αδερφό, ο φίλος δίπλα στον φίλο, ο εραστής δίπλα στον εραστή.”

(...) Σε όλη την αρχαία Ελλάδα υπάρχουν αποδείξεις ότι ομοφυλοφιλικές φιλίες ήταν ένας παράγοντας που συνέβαλε στο υψηλό ηθικό της ομάδας. Στη Σπάρτη για παράδειγμα, ο διαχωρισμός των φύλων σε πρώιμη ηλικία, μαζί με άλλες αντιλήψεις, παράδοξες για τους υπόλοιπους έλληνες σε σχέση με τον ρόλο των γυναικών, είχε ως αποτέλεσμα ανοικτές ομοφυλοφιλικές σχέσεις ως επίκεντρο της ζωής στο στρατώνα. Χωρίς αμφιβολία τέτοιοι δυνατοί δεσμοί μεταφέρονται και στο πεδίο της μάχης και αυτό μας βοηθά να εξηγήσουμε το σπαρτιατικό ηρωισμό, που γίνεται ακόμη πιο ευδιάκριτος σε ένδοξες ήττες, όπως στις Θερμοπύλες το 480 π.Χ., και στα Λεύκτρα το 371 π.Χ. όπου οι άνδρες επέλεξαν την εξόντωση, παρά το όνειδος της φυγής. Όμως το πιο ακραίο παράδειγμα δεν το βρίσκουμε μεταξύ των Δωριέων αλλά μεταξύ των Θηβαίων. Εκεί, ο Ιερός Λόχος που τον αποτελούσαν 150 ομοφυλόφιλα ζευγάρια, πολέμησαν επί πενήντα σχεδόν χρόνια στις πιο απελπισμένες μάχες της πόλης τους (...).

Victor Davis Hanson, O Δυτικός Τρόπος Πολέμου, Εκδόσεις Τουρίκη, Σειρά Στρατηγικών Μελετών, Αθήνα 2003

ΥΓ. Εννοείται ότι δεν εχω τίποτα εναντίον των ομοφυλόφιλων, όπως δεν έχω και κάτι υπέρ, την στιγμή που την θεωρώ μία επιλογή. 'Ομως έχω πολλά εναντίον των φασιστών, των εθνικιστών και των πατριωτών. Ζητώ συγγνώμη, απο όποιους τυχόν θίγονται από τον τίτλο, αλλά η προβοκάτσια του τίτλου ήταν πολύ ελκυστική!

2 Comments:

  1. Ανώνυμος said...
    καλημέρα,

    μπήκα στο μπλογκ σας γιατί ο Δημήτρης μου έστειλε μια ενημέρωση ότι σε αυτή τη διεύθυνση θα βρω το κείμενο που έγραψε και μοίρασε στην παρουσίαση του βιβλίου του 'Ακη Γαβριηλίδη, στο Αυτόνομο Στέκι. Εν πάσει περιπτώσει ρίχνοντας μια ματιά στο μπλογκ διάβασα το ποστ με τίτλο "ήταν οι 300 γκέη?". Αν και δεν είμαι ούτε απόγονος των 300, ούτε γκέι, αλλά μια και είμαι λεσβία θα ήθελα να σας επισημάνω, εφόσον μου είναι σχετικά εύκολο να μπω στη θέση του γκέι άνδρα που διαβάζει το ποστ και "πιάνει το υπονοούμενο" σας - να επισημάνω λοιπόν ότι αυτό που για εσάς είναι μια "ελκυστική προβοκάτσια" για μένα είναι η μαλακία που έχω να φάω στη μάπα καθημερινά από ένα σωρό κόσμο που μου ζητάει "συγνώμη γιατί δεν έχει τίποτα μαζί μου", αλλά χρησιμοποιεί παρόλαυτα την ομοφυλοφιλία για πάσης φύσεως σκοπούς που ταυτίζονται με τον εξευτελισμό. Αυτό αλλιώς λέγεται και κρυφο-ομοφοβία με ριζοσπαστικό προφίλ. Αν θέλετε πραγματικά να "θίξετε" ή να γελοιοποιήσετε την κουλτούρα των φασιστών/εθνικιστών/πατριωτών καλό θα ήτανε να βρείτε κάποιον τρόπο να το κάνετε που να μην ταυτίζει την ομοφυλόφιλη "επιλογή" (όπως την λέτε) με τη ντροπή και την υποτίμηση. Αν δηλαδή σας φαίνεται πολύ αστείο που θα μπορούσε αυτά τα σύμβολα του ανδρισμού των φασιστών (οι 300) να είναι εν τέλει πούστηδες και με αυτό νομίζετε ότι χτυπάτε τον εθνικισμό, θα πρότεινα να βρείτε κάτι άλλο τόσο για να τον χτυπήσετε όσο και για να γελάσετε. Γιατί με αυτό τον τρόπο αμφιβάλω αν παθαίνει τιποτα ο εθνικισμός σίγουρα όμως ενισχύετε την ομοφοβία και των εθνικιστών αλλά και των αντι-εθνικιστών. Εκτός αν η ομοφοβία είναι "επιλογή" σας...

    φιλικά

    ελένη
    βα.αλ. said...
    Χαίρομαι πραγματικά που θίγεις αυτό το θέμα. Ωστόσο, δεν ξέρω αν κάτι είναι αστείο στη δημοσίευση, μιας και δεν έγραψα κάτι αστείο, (εκτός αν ο όρος gay παραπέμπει αυτόματα σε κάτι αστείο που εγώ δεν μπορώ να αντιληφθώ).
    Ωστόσο, αυτό που ήθελα να πω με τις παραπομπές μου δεν ήταν ακριβώς να κοροιδέψω τους φασίστες και τους μιλιταριστές, επειδή οι 300 ήταν ομοφυλόφιλοι, αλλά το ότι όλη αυτή η φάρα (μιλιταριστές, εθνικιστές, νεοναζί κλπ) αποκρύπτει και διαβάζει τα γεγονότα όπως τα γουστάρει (όπου η ομοφυλοφιλία για παράδειγμα είναι ένα πολύ μικρό μέρος).
    Υπάρχει και ένα γενικότερο ζήτημα φυσικα που λεει "μιλιταρισμός και ομοφυλοφιλία" (κάτι είχα διαβάσει παλιά σε κάποιο σχετικό βιβλίο αλλά δεν θυμάμαι και πολλά).
    Δυστυχώς στην απάντηση σου διακρίνω κάποια πράγματα τα οποία τα συναντώ πολλές φορές σε ανθρώπους και πολιτικά υποκείμενα "φεμινιστικά" και "ταυτοτήτων" σεξουαλικών ή μη.
    Ένα πρώτο είναι τα ταμπού. Ο ετεροφυλόφιλος άνδρας δεν μπορεί να μιλήσει για τους ομοφυλόφιλους, ή για τις γυναίκες, (πόσο μάλλον για τις ομοφυλόφιλες γυναίκες). Ακόμα και αν το κάνει οφείλουμε να τον κοιτάμε καχύποπτα.
    Ένα δεύτερο, είναι ότι τις περισσότερες φορές αντιλαμβάνονται τα πράγματα πολύ σχηματικά. Σαν κουτιά στα οποία μπαίνει κανείς μέσα. Και είναι ομοφυλόφιλος, κομμουνιστής, εργάτης, γκόμενος κλπ. Για μένα όμως τα πράγματα δεν είναι έτσι. Ο καπιταλισμός είναι ΣΧΕΣΗ όπου τα υποκείμενα κατ' εμέ έχουν πολύ μεγαλύτερη δύναμη από όση νομίζουν να καθορίσουν αυτές τις σχέσεις.

    Αν η ομοφυλοφιλία δεν είναι επιλογή τι άλλο μπορεί να είναι; Ένστικτο; Πιθανά. Αλλά δεν είναι ένστικτο ΣΚΕΤΟ, γιατί το ένστικτο δεν είναι άλλο από το να γαμηθώ, να συνευρεθώ, να χαιδευτώ. Δεν είναι ένστικτο η μορφολογία αυτού που θες να συνευρεθείς. Και νομίζω είναι προφανές ότι όλοι μας με τον έναν ή τον άλλο τρόπο ψαχτήκαμε με τη σεξουαλική μας ταυτότητα και με τις σεξουαλικές μας επιλογές είτε συνειδητά είτε ασυνείδητα.

    Τέλος για το αν είμαι ομοφοβικός ή όχι, ότι και να σου απαντήσω θα είναι ψέμματα ένα ιστολόγιο δεν είναι ικανό να πείσει για κάτι τέτοιο.

    Πάντως, θα πρέπει να πω ότι όντως δεν έχω κάτι υπέρ των ομοφυλόφιλων, απλά επειδή είναι ομοφυλόφιλοι-ες. Δυστυχώς για μένα υπάρχουν άλλου τύπου θέσεις και σχέσεις πολύ πιο καθοριστικές από την σεξουαλικότητα του καθενός. Αν αυτό είναι ομοφοβία οκ. Δεν έχω κανένα πρόβλημα.

    Επίσης φιλικά.

Post a Comment



Νεότερη ανάρτηση Παλαιότερη Ανάρτηση Αρχική σελίδα