Καλό είναι να μην υπερβάλλουμε...


Αντιγράφω ένα κομμάτι της ανακοίνωσης απο την κατάληψη του παλαιού ΠΙΚΠΑ στα Πετράλωνα. Κομμάτι που μου έκανε αλγεινή εντύπωση κυρίως επειδή δεν μπαίνει καν στον κόπο να κάτσει να δει τι στο καλό ήτανε ο θεσμός του ΠΙΚΠΑ, που όπως λέει "με σκοπό να επιστρέψει ξανά στους κατοίκους" το επιστρέφουνε στην "κοινωνία" οι σύντροφοι -ισσες. Ακολουθεί το σχετικό κομμάτι.

"Το πρώην ΠΙΚΠΑ είναι ένα πέτρινο κτίριο που χτίστηκε πριν πενήντα περίπου χρόνια μαζί με τον υπόλοιπο οικισμό των πέτρινων και κατοικήθηκε από τον πληθυσμό των προσφύγων που βρισκόταν στην περιοχή. Για πολλά χρόνια λειτούργησε ως χώρος πρωτοβάθμιας περίθαλψης για μητέρες και παιδιά, ενταγμένο στο πλαίσιο του «κράτους πρόνοιας» που άρχισε να δημιουργείται εξαιτίας των κοινωνικών πιέσεων της περιόδου της δεκαετίας του ‘50.

Με την αναδιάρθρωση του καπιταλισμού και την αναδιαμόρφωση των κοινωνικών σχέσεων, τέτοιες δομές σταμάτησαν να θεωρούνται απαραίτητες στους πολιτικούς σχεδιασμούς του κράτους, οπότε και προωθήθηκε η σταδιακή κατάργησή τους. Με νομοθετική ρύθμιση το 1999, το υπουργείο υγείας μετέφερε το προσωπικό των ΠΙΚΠΑ σε προσωποπαγείς ή οργανικές θέσεις στα δημόσια νοσοκομεία. Αντίστοιχες δομές μέριμνας μητέρων και παιδιών μεταφέρθηκαν έτσι σε κεντρικότερους σχηματισμούς όπως τα ΙΚΑ ή τα νοσοκομεία. Έκτοτε τα ΠΙΚΠΑ έκλεισαν ή υπολειτουργούν.

Μετά από σχεδόν πέντε χρόνια εγκατάλειψης, το κτίριο ανοίχτηκε με σκοπό να επιστρέψει ξανά στους κατοίκους και να λειτουργήσει ως ανοιχτός, αυτοοργανωμένος κοινωνικός χώρος. Η εικόνα του εσωτερικού του φανερώνει την απαξίωση των κρατούντων για τη δημόσια υγεία και τον άνθρωπο γενικότερα. Παρατημένα αρχεία, ληγμένα φάρμακα και εμβόλια, σφραγίδες, τεχνικός εξοπλισμός αγνοήθηκαν με το γύρισμα του λουκέτου."

Καταρχήν τα αρχικά σημαίνουνε Πατριωτικό Ίδρυμα Κοινωνικής Προστασίας Ανηλίκων, και δημιουργήθηκε μετά το τέλος του εμφυλίου πολέμου προκειμένου να περιθάλψει τα ορφανά των δύο πολέμων. Φυσικά ήτανε ενταγμένο πλήρως στο κλίμα της εποχής και μάλιστα υπό την κάλυψη αυτού του θεσμού είχανε φτιαχτεί και οι περίφημες παιδουπόλεις που η Φρειδερίκη μάζευε τα παιδιά των ληστοσυμμοριτών μπας και τα κάνει ανθρώπους. Γενικώς, σαν θεσμός δεν εντάσσεται στην εποχή του κράτους πρόνοιας, εποχή που στην Ελλάδα ξεκινάει από τη δεκαετία του '70 και μετά. Προφανώς μέσα στην εξέλιξη του ο θεσμός του ΠΙΚΠΑ εκδημοκρατίστηκε, όπως περίπου και η αστυνομία επί ΠΑΣΟΚ, και σε κάποια φάση τα κλείνουνε όπως σωστά λέει και το κείμενο.

Και το ερώτημα μου: Τι ακριβώς είναι αυτό που θα επιστρέψει στους κατοίκους η κατάληψη; Τον κοινωνικό έλεγχο; Το παιδομάζεμα; Τη βίαιη αφαίρεση της γονικής επιμέλειας απο παιδιά ανταρτών ή κομμουνιστών; Τα ορφανοτροφεία; Τον εγκλεισμό, τα άσυλα, τους θαλάμους των 50 παιδιών; Επειδή ώρες ώρες νιώθω ότι δεν ξέρουμε τι μας γίνεται, είναι ντροπή να κάτσεις να γράψεις δέκα πράγματα να καταγγείλεις έναν θεσμό κοινωνικού ελέγχου και να πεις όμορφα και ωραία μπαίνω μέσα για να τον κάνω κάτι που θέλω εγώ, αντί να το αναγάγεις το θέμα σε κάποια χρυσή εποχή που το κράτος πρόνοιας μας έλυνε όλα τα προβλήματα;

Κάτι τέτοια πολύ απλά πράγματα βλέπω μπροστά μου και συγχύζομαι.

35 Comments:

  1. fonaklas ή ingingio said...
    μπαρδόν;
    βα.αλ. said...
    Κολλήματα...
    Ανώνυμος said...
    Προσωπικές διαφορές μου μυρίζονται...
    fonaklas ή protra said...
    κι εμένα... καλό είναι να μην υπερβάλουμε....
    βα.αλ. said...
    Δεν εχω προσωπικές διαφορές. Έχω κόλλημα με τα ζητήματα κράτους πρόνοιας κλπ. Οκ είμαι υπερβολικός γιατί κολλάω στη λεπτομέρεια φαινομενικά αλλά κατα τη γνώμη μου δεν είναι καθόλου λεπτομέρεια.
    αρσεν said...
    Να πω κι εγώ την αποψάρα μου λοιπόν επί του θέματος. Δεν ξέρω τι "υπερβολές" μπορεί να χρεώσει οποιοσδήποτε στο βα.αλ.για την έμφαση του στο συγκεκριμένο απόσπασμα, δεν μπορούμε να παραβλέψουμε πως ο αγαπητος καραφλός συντροφος βάζει επιτέλους ένα ζήτημα όπως αυτό της υγείας όπως πρέπει, δηλαδή δίνοντας έμφαση στο περιεχόμενο.

    η υγεία νομίζω είναι προνομιακό πεδίο για να ασκήσει η κυρίαρχη ιδεολογία την προπαγάνδα της, αφενός γιατί για τον καθένα η ζωή του είναι σημαντική και όταν παίζει ζήτημα είναι διατεθιμένος ενδεχομένος να παραχωρίζει τη διαχείριση της(και την ελευθερία του) στα χέρια κάποιου ειδικού (δες τη στρατηγική του φόβου που πέζι τώρα με τα χοιρινά ή παλιότερα με τη γρίππη το aids και πάει λέγοντας), και αφετέρου γιατί μέσα στην κυρίαρχη ηθική που μας περιβάλει "η ζωή" τίθεται αφηρημένα σαν υψιστο αγαθό έξω από τις συγκεκριμένες σχέσεις που αυτή εμφανίζεται.

    αυτό το ηθικό πρόβλημα εμείς του ιατρικού κλάδου το δεχόμαστε καθημερινά σαν εκβιασμό. δεν επιτρέπεται να απεργήσεις γιατί ο κόσμος θα πεθάνει, δεν μπορείς να κάνεις κριτική σε ένα σύστημα που έχει διαρθρωθεί σε ένα βιομηχανικό τρόπο λειτουργίας γιατί θα κινδυνέψει κόσμος κ.λ.π. κ.λ.π. και τελικά οφείλεις τα ίδια στον ασθενή της τάξης σου και στον ασθενή εχθρό, γιατί προλετάριοι κι αστοί υποφέρουν το ίδιο(sic).

    τα ερωτήματα που μπαίνουν εδώ είναι σχεδόν άπειρα.ωστόσο νομίζω στη βάση τους πρέπει να μπαίνει το ζήτημα του περιεχομένου. τι είναι η παρεχόμενη περίθαλψη, και γιατί δεν την θέλουμε ως έχει. βέβαια αν μείνουμε εκεί θα πει ο εκάστωτε υπουργός υγείας "οκ δίκιο έχετε > περικοπές" όπως και έχει ήδη γίνει στο παρελθόν.

    το ζήτημα προφανώς έχει νόημα να προσεγγίζεται μέσα από αγώνες, οι οποίοι από τη μια θα ανοίγουν το ζήτημα της ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ κι από την άλλη θα καταστρέφουν τη μορφή του συστήματος υγείας ως έχει. η αυτοδιαχείριση του υπάρχοντος δεν με αφορά εφόσον δεν θέτει το περιεχόμενο επί τάπητος και στην περίπτωση ενός κοινωνικού ιατρείου μπαίνει ακριβώς αυτό το ερώτημα: επιλύει με ανταγωνιστικό τρόπο το ζήτημα της πρόσβασης ή/και δίνει ανταγωνιστικά περιεχόμενα στην σχέση γιατρού/ ασθενούς? εγώ δεν βλέπω πως μπορούμε να δώσουμε θετική απάντηση σ αυτά τα δυο.

    πρώτον γιατί ένα πρωτοβάθμιο ιατρείο από άποψη ποιότητας δεν μπορεί να κάνει και πολλά περισσότερα από μια ελάχιστη πρωτοβάθμια φροντίδα με όλα τα σκατά της(+ τα μεροκάματα που θα ρίξει ο κόσμος εκεί μέσα), αλλά και αφετέρου δεν ξεπερνά τους ρόλους γιατρού ασθενούς όπως τους ξέρουμε. το τζάμπα (χωρίς αντίτιμο όπως συνηθίζεται να λέγεται όταν συνδυάζεται με ένα συγκεκριμένο περιεχόμενο) είναι νομίζω κάτι ελάχιστο μπροστά στα παραπάνω...

    αναρωτιέμαι π.χ. σκάει ένας γείτονας που έχει ίωση. τι θα γίνει με αυτόν? πρώτον ο ίδιος θα αναπαράγει το ρόλο του ως ασθενή, επιθυμώντας τζάμπα υπηρεσίες με το γνωστό ωστόσο τρόπο (πες μου γιατρέ τι έχω)κι ο ντόκτορ δε θα μπορεί να του πει κάτι διαφορετικό από τη γνωστή θεραπεία. θα του πει άραγε "φίλε, η ίωσή σου εμφανίζεται με αυτή τη μορφή γιατί έχουμε καπιταλισμό. αν δεν είχες να δουλέψεις αύριο κλάιν, θα άραζες σπίτι να κάνεις χειροτεχνία ή θα πήγαινες στη συντροφική κουζίνα και σε 5 μέρες κυριλέ. επειδή όμως δουλέυεις, πάρε κι ένα παυσίπονο, πάρε κ μια βιταμίνα πάρε και μια αναρρωτική (άραγε αυτή με τι χαρτί θα δίνεται?, και τράβα τώρα στο φαρμακείο να σκάσεις τα ευρώ σου γιατί είσαι κι ανασφάλιστος)"

    πως γίνεται όταν τέτοια πράγματα δεν έχουν τεθεί ούτε κατά διάνοια μέσα στους χώρους εργασίας/υγείας, ή από τους ίδους τους ασθενείς, να προσπαθούμε να τα διερευνήσουμε με πολιτικές αφετηρίες?

    ερωτήματα, ερωτήματα, ερωτήματα...
    τσιφλικάς της αντιεξουσίας said...
    βααλ αυτός που υπερβάλει στην περίπτωσή μας είσαι εσύ! Υπερβάλλεις μάλιστα με την ίδια λογική που θα υπερέβαλε ένα πρώην μητροπολιτάνος. Βλέπεις δλδ ένα εγχείρημα/κείμενο/κτλ και το πρώτο που σκέφτεσαι είναι να βρεις κάτι να κράξεις και να γκρινιάξεις αντί να το διαβάσεις με θετική διάθεση και στην συνέχεια να το κρίνεις. Με τέτοιο σκεπτικό κάνεις τέτοια φάουλ όπως αυτό τώρα!

    Καταρχάς οι σύντοφοι σου λένε ότι ΠΙΚΠΑ αυτό χτίστηκε πριν 50 χρόνια, άρα το 60. Ξεκόλλα λοιπόν από τον εμφύλιο. Από την άλλη δεν σου λένε για τπτ για κανένα γαμάτο κράτος πρόνοιας. Από το μυαλό σου το έβγαλες ότι το θεωρούν χρυσή εποχή. Επίσης σου λένε ότι μπαίνουν στο κτίριο για να το χρησιμοποιήσουν σαν κοινωνικό χώρο. Εσένα σου ήρθε στο μυαλό το ΠΙΚΠΑ και η Φρειδερίκη. Οπότε καλό είναι να μην υπερβάλλουμε
    βα.αλ. said...
    To ζήτημα είναι απλό: δεν μπαίνει κανένα θέμα για μένα σε σχέση με το εγχείρημα. Δεν κρίνω το εγχείρημα. Κρίνω ένα απόσπασμα από το κείμενο που βγηκε απο αυτό το εγχείρημα.

    Και νομίζω ότι το κείμενο κάνει πολλά φάουλ,τα οποία τα εχώ προσπεράσει.

    Π.χ. Για πολλά χρόνια λειτούργησε ως χώρος πρωτοβάθμιας περίθαλψης για μητέρες και παιδιά, ενταγμένο στο πλαίσιο του «κράτους πρόνοιας» που άρχισε να δημιουργείται εξαιτίας των κοινωνικών πιέσεων της περιόδου της δεκαετίας του ‘50.

    Κράτος πρόνοιας δεν υπάρχει τη δεκατία του '50 στην Ελλάδα. Τη δεκαετία του '50 στην Ελλάδα υπάρχει φιλανθρωπία. Τύπου βασιλομήτωρ Φρειδερική. Και αυτά δεν τα λέει η κούτρα μου, αυτά τα διδάσκει το ίδιο το κράτος στα μελλοντικά στελέχη της πρόνοιας.

    Και ακόμα όταν λέει: "Μετά από σχεδόν πέντε χρόνια εγκατάλειψης, το κτίριο ανοίχτηκε με σκοπό να επιστρέψει ξανά στους κατοίκους και να λειτουργήσει ως ανοιχτός, αυτοοργανωμένος κοινωνικός χώρος." Εγώ καταλαβαίνω ότι επιστρέφεις κάπου που ήσουνα ήδη. Ε τι να κάνουμε; Ποτέ το ΠΙΚΠΑ δεν ήταν αυτό που φαντάζονται μερικοί. Τι να κάνουμε;;;

    Για να μην σταθώ στην εικόνα της εγκατάλειψης που παρουσίαζει το κείμενο με τις πεταμένες σφραγίδες!

    Τέλος πάντων όλο αυτό εμένα μου βγάζει μία αίσθηση ότι όταν λειτουργούσε αυτό ήτανε καλό και ωραίο, ο κακός νεοφιλελευθερισμός το έκλεισε και μεις το ξανανοίγουμε... Και απο αυτό βγάζω το συμπέρασμα για την αναπώληση του κράτους πρόνοιας.

    Όλα αυτά για μενα φανερώνουνε τουλάχιστον επιπόλαιότητα για να μην το χαρακτηρίσω πολιτικά σαν σοσιαλδημοκρατία.

    Και ναι έχω κόλλημα με αυτά τα ζητήματα και είμαι και υπερβολικός.

    Και φυσικά και θα κάνω και φάουλ. Μην περιμένετε να βρείτε τον αντικειμενικό παρατηρητή εδώ τον πεπραγμένων της αντεξουσίας και της αναρχίας.
    ORILLAS said...
    akou arsenie, thn epomenh fora poy 8a pa8eis p.x. oksia pywdh mesh otitida , h wtalgia 8a einai toso dynath kai h ipoakoysia arketa ais8hth gia na xesteis panw soy, pou 8a trexeis me ta xesmena swbraka ston orilla. Malista, an exeis kai diatrish tympanoy poy paizei 50/100, 8a exeis kai wtorroia, dhladh 8a soy bgazei kai ligo skoyro aimataki. ola ayta 8a ta ekdhlwseis mesa se liges wres.

    O orillas (an den einai xaivanh)afoy dei se th katastash einai to aytaki soy me ena markoytsi poy legetai wtoskopio, 8a soy pei thn proanafer8enta diagnwsh. ESY phges na ton BREIS giati SE EXEI GAMHSEI STON PONO TO AYTI SOY, H YPOAKOYSIA KAI H WTORROIA.

    To pio usual antibiotiko pou 8a soy grapsei einai h kefaklorh, to Ceclor dhladhs. ETSI KAI DEN PAREIS ANTIBIOSH GIA 14 SYNEXOMENES MERES KAI KANEIS TOY KEFALIOY SOY, T0 BAKTHRIAKI STREPTOCOCCUS PNEUMONIAE
    MPOREI KAI NA SOY PROKALESEI: EGKEFALITIDA, MHNIGKISMO, LEPTOMHNIGKITIDA, LABYRIN8ITIDA, APOSTHMA KROTAFIAIOY LOBOY, PARALISI PRWSOPIKOY NEYROU KAI ALLA LIGOTERO TROMAKTIKA.

    MHN PAREIS ARSENIE ANTIBIWSH GIATI H OTITIDA KAI H 8ERAPEIA THS EINAI MIA KOINWNIKH KATASKEYH STON KAPITALISMO. AN DEN PA8EIS KATI APO AYTA TA PARAPANW, SE 2 MHNES H OTITIDA 8A EINAI XRONIA KAI SOY LIWSEI TO ESW AYTI. SE MERIKA XRONIA 8A KOYFA8EIS DHLADH ENTELWS KAI 8A EXEIS KAI KAPOIA PROBLHMATAKIA STHN ISORROPOIA.

    TI 8ELW NA PW FILE: KALA TO PAS PWS O KAPITALISMOS ALLOTRRIWNEI TH SXESH GIATROY/AS8ENH ALLA H EPISTHMH THS IATRIKHS, kai h epsithmh genika DHMIOYRGEITAI ME ENAN DIALEKTIKO SYGKENTRWTISMO POY TO KEFALAIO DE MPOREI NA SPASEI.

    kai h sxesh giatroy/as8enh kat'eme einai mia dialektikh sxesh kai AYTHN th sxesh to kefalaio thn gamaei.

    ayta apo mena kai mhn ksexnas pws oi klassikoi toy marxismoy tis ekselikseis stis 8etikes episthmes tis akolou8ousan panta. Blepe px to antidurhing tou engels.
    Kώλος Κωλάρα said...
    μπα που να φας τη γλώσσα σου..
    Kώλος Κωλάρα ξαναμανά said...
    l 'enfer c'est les docteurs
    αυτονομία μόνο για να κράχω τους άλλους said...
    πόσο κολλημένος μπορεί να είσαι πια;

    "Και ακόμα όταν λέει: "Μετά από σχεδόν πέντε χρόνια εγκατάλειψης, το κτίριο ανοίχτηκε με σκοπό να επιστρέψει ξανά στους κατοίκους και να λειτουργήσει ως ανοιχτός, αυτοοργανωμένος κοινωνικός χώρος." Εγώ καταλαβαίνω ότι επιστρέφεις κάπου που ήσουνα ήδη."

    δεν θέλουν να κάνουν ένα καινούργιο πικπα λέμε. επιστρέφεται στους κατοίκους ένα κτήριο σαν κτήριο και όχι ένα πικπα. όταν λέμε επιστρέφεται εννοούμε ότι σε αυτούς άνηκε μιας και αυτοί το έχτισαν και το πλήρωσαν.

    ε ρε κολλήματα που έχει ο κόσμος..
    αρσεν said...
    καταρχην εγώ δεν είμαι κλασσικός του μαρξισμού και δεν ακολουθώ τις εξελίξεις τhς επιστήμης ούτε πάω σε συνέδρια γιατί βαριέμαι. επίσης το αντιντύρινγκ ούτε που θυμάμαι τι λέει πέρα απ τα πάνω πάνω.

    από κει και πέρα τι εννοείς διαλεκτικό συγκεντρωτισμό της επιστήμης? επίσης
    δεν υποστήριξα πουθενά ότι δεν πρέπει να παρουμε αντιβίωση για την ωτίτιδα άλλο ήταν το πόιντ.

    και εν τέλει αυτή η τακτική του τρόμου που χρησιμοποιείς, τι άλλο εκτός από εξάρτηση από το γιατρό μπορεί να σημαίνει? ας χαλαρώσουμε λίγο, δεν πεθαίνουμε ο ένας μετά τον άλλο. εγώ προσωπικά είχα να πάω σε γιατρό από το 2004 και τώρα πήγα σε οφθαλμίατρο γιατί δεν μπορούσα να μετρήσω μόνος μου τη μυωπία (που ήξερα ότι ανέβηκε) αφού το μόνοπώλιο του χειρισμού του ηλίθιου πίνακα με τα γράμματα και των φακών το έχουν οι γιατροί...
    βα.αλ. said...
    Οκ είναι κόλλημα το να αναρωτιέμαι πως ερμηνεύεις πολιτικά την όλη κατάσταση της εγκατάλειψης του παλαιού κράτους πρόνοιας και να το βάζεις στο κέντρο της πολιτικής σου ερμηνείας για μία πολιτική πράξη.

    Δε θα επιμείνω. Εγώ με το φτωχό μου το μυαλό αυτό καταλαβαίνω.

    Ζητώ συγγνώμη.
    Ανώνυμος said...
    η δημιουργία κοινωνικού ιατρείου δεν ταυτίζεται πάντως με τη λογική της "αυτοδιαχείρισης" των νοσοκομείων ούτε απαραίτητα πάει κόντρα σε μια κριτική της ιατρικής, της "δημόσιας υγείας" και του κράτους πρόνοιας.
    Από το κειμενάκι πάντως δεν προκύπτει άμεσα κάποια υπεράσπιση του κράτους πρόνοιας. Ίσως έμμεσα να υποδηλώνεται μια τέτοια τάση.

    Ενδεχομένως υπάρχουν θεωρητικές-πρακτικές αδυναμίες στο εγχείρημα των συντρόφων, ωστόσο νομίζω ο τρόπος που τους γίνεται κριτική είναι άδικος.

    Αλλά νομίζω ότι αυτό σχετίζεται με τη γενικότερη στάση ορισμένων στο "μετά το δεκέμβρη"
    ORILLAS again said...
    Sorry alla exeis mpei se trello trypaki arsenie kai osoi thn blepete etsi. To metamonterno reyma sou exei rimaksei th skepsh.Dhladhs kai gia na kshgoumai: idealistikh kataskeyasiokratia. me apla laika logakia: Esy an de mporeis na gamhseis (sorry kiolas) 8a soy ftaiei to kefalaio, asxeta an to kefalaio ontws metasxhmatizei kai thn pio aplh sxesh toy an8rwpoy me thn fysh poy einai h anaparagwgh.

    afoy eisai to sklhro antraki, otan pa8eis (xtypa ksylo) ena troxaio kai soy spasoyn ta pleyra, ftiaxta monos soy, egw de se analambanw.

    giati den pas se mia sphlia na meineis gymnos re? twra katalabainw giati ebrize o karolos sta xeirografa ekeinoys poy pisteyan pws o kommoynismos einai epistrofh sthn prwtogonh koinwnia. H speirweidhs ekseliksh ths istorias soy leei kati? anyways, egw lew thn apopsh moy kai to monopwlio den to exoyn oi giatroi alla to kefalaio poy bgazei kerdos akoma kai apo thn arrwstia. perna apo to laiko na deis "monopwlio", phgaine meta kai apo to mhtera ths marfin kai ta ksanaleme. den 8elw na se tromaksw alla apo mywpia den ta kakarwneis, ektos kai an paei 60 kai soy ksekollhsei h retinh alla ayto einai klhronomiko basika kai 8a eixes mywpia apo poly mikros. h iatrikh, ws paragwgikh dynamh, den mporei allo pleon th 8hleia aytwn twn paragwgikwn sxesewn. den katargeis thn paragwgikh dynamh alla thn paragwgikh sxesh. den ton goustareis ton marx e? oyte egw filarako ton goystara sta foititika alla otan mphka sth mis8wth sklabia ki egw ws giatros katalaba pws o pousths exei dikio. ayta kai den h8ela na tromaksw kanenan.

    kai kati allo poy mou hr8e twra: h episthmh fysika kai ston kapitalismo den einai a8wa me thn enoia toy oti kefalaiοpoieitai kai ara h drasthriothta toy episthmona allwtriwnetai kai katakermatizetai. Epishs magkes, ideologikopoieitai, etsi wste o or8ologismos ths na nomimopoiei thn pagia logikh twn kapitalistikwn sxesewn ws sxeseis aiwnies!!! dhladh, perneis thn or8ologikh logikh twn episthmwn poy meletoyn fysika fainomena gia na apofan8eis gia koinwnika fainomena poy oi fysikes episthmes de mporoun na eksetasoyn giati h koinwnia DEN einai fysiko fainomeno an kai to periexei se morfh omws anhrmenh.

    P.X. se gamaw sth douleia kai esy aytoktoneis. E, epa8es kata8lipsh. Den einai ka8oloy etsi kai edw ayto to prama den einai episthmh alla ideologia. H riksh me to kefalaio prepei na einai OLIKH, telos file.
    Ανώνυμος said...
    Συμφωνώ με τον ORILLAS και πιστεύω πως βασικά θέλει να μάς πει αυτό: Είναι η κοινωνική σχέση άρρωστος και η κοινωνική σχέση γιατρός που πρέπει να καταργηθεί έτσι όπως διαμορφώνεται επί κεφαλαιοκρατίας. Για να το καταλάβουμε αυτό, ας δούμε την κοινωνική σχέση "φύλο". Δεν καταργούμαι την κοινωνική σχέση όπως τη διαμορφώνει το κεφάλαιο, αν ζητάμε την κατάργηση των βιολογικών φύλων! Γιαυτό είναι και παντελώς άχρηστα τα gay, lesbo, trans κινήματα που δε θέτουν κανένα ζήτημα ολικής ρήξης με το κεφάλαιο. Αυτή η ιδεολογία των "ταυτοτήτων", εύκολα το κεφάλαιο την ενσωματώνει. και μάρτυς είναι η πραγματικότητα.
    fonaklas ή aping said...
    εδώ που έχουν φτάσει οι παραγωγικές δυνάμεις βασικά δε χρειαζόμαστε ούτε άλλη επιστήμη, ούτε τέχνη, ούτε μουσική, ούτε κουλτούρα.... Μμμμ.///// ντετερμινιστικές μαλάκίες... μήπως χρειαζόμαστε κι άλλη, κι άλλη, κι άλλη... ή μήπως όχι, όχι, όχι... κάτσε, ποιοι εμείς; το άσυλο; το θέλουμε; το δημόσιο νοσοκομείο; το σχολείο; τη δημοσιά; ποιο δρόμο; όχι...ναι... κι άλλους δημόσιους υπαλλήλους; όχι άλλα κομματόσκυλα;

    ερωτήματα, ερωτήματα, ερωτήματα...

    ... οπότε για λόγους υγείας του ανταγωνιστικού κινήματος που θα δώσει τις απαντήσεις, ΚΑΛΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΕΡΒΑΛΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΕΧΟΥΜΕ ΔΥΟ ΜΕΤΡΑ ΚΑΙ ΔΥΟ ΣΤΑΘΜΑ .... η κινηματική ειλικρίνεια δεν είναι η καλύτερη αντιβίωση, αλλά είναι η μόνη.

    ΒΑΑΛ και ΑΡΣΕΝ μη ξανασυμπεριφερθείτε σαν opinion makers plz
    Ανώνυμος said...
    Βααλ και (υπόλοιποι) συντρόφισσες-σύντροφοι
    Η ιστορία αυτής της φάσης στα Πετράλωνα, όσον αφορά το κομμάτι της συνέλευσης για την υγεία που πήγε εκεί, κουβαλάει τόνους σταλινικής αθλιότητας, της οποίας, ούτε η σύγχυση tου κειμένου που σχολίασες, ούτε κάποια ανώνυμα σχόλια,μπορούν εύκολα να πετάξουν τα φύλλα συκής που την καλύπτουν (παρά τις φιλότιμες προσπάθειες τους).
    Όσον αφορά αυτή την ιστορία θα υπάρξει σύντομα συλλογικό κείμενο έκθεσης των πραγματικών γεγονότων, από ομάδα συντρόφων-συντροφισσών, που ήταν κομμάτι αυτής της συνέλευσης και αρνήθηκαν να εμπαίζονται και να υποκύψουν στην λογική "ο σκοπός αγιάζει τα μέσα".
    Σε σχέση τώρα με το επίπεδο αναλύσεων τύπου "επιστημονικός συγκεντρωτισμός", "πρώην μητροπολιτάνος" κλπ, είναι πράγματι ταιριαστό μιας διανοητικής φτώχειας, που την μια στιγμή αναζητά επιβεβαίωση ύπαρξης (σαν επιστημονικός ανθρωπισμός) στο πλυντήριο συνειδήσεων του εναλλακτισμού (τύπου "γιατρών χωρίς σύνορα") και την άλλη (σαν φτωχός κομπάρσος) στα παρασκήνια της συνδικαλιστικής γραφειοκρατίας που τα κάνει πλακάκια με το κράτος (τύπου ΑΡΣΙ, δηλ. Αριστερή ριζοσπαστική συνεργασία ιατρών).
    Είναι επίσης ταιριαστό ορισμένων κοινωνικών σχέσεων, που μπορούν να κολυμπάνε με χαρακτηριστική άνεση μέσα στην κολυμπήθρα ενός μικροαστισμού, που (νομίζει ότι) έχει την μοναδική ικανότητα,να υπερασπίζεται ταυτόγχρονα και την αναρχία και την καριέρα του και την "βάρδια στο κοινωνικό ιατρείο το απόγευμα" και το "τουμπεκί ψιλοκομμένο" απέναντι στο διευθυντή της κλινικής, ή στο διοικητή του νοσοκομείου, στην διάρκεια του οκταώρου".
    Λυπάμαι, αλλά εγώ και κάποιοι άλλοι, είμαστε από την άλλη μπάντα
    Hobo.
    υ.γ. Αφού το πιάσατε το θέμα, σύντομα περισσότερα.
    ORILLAS again and again said...
    TI LES RE ANWNYMOS? KALA TA LOGOTEXNIKA LIFESTYLE (PSEYTO)MANIFESTA ALLA EXEIS MPERDEPSEI THN POYTSA ME THN BOYRTSA OLIGON.

    MILHSE KAI H ENALLAKTIKH ANARXOPORNH GIA "EPISTHMONIKO AN8RWPISMO" KAI M.K.O.

    RE BAKOYNINOKASTORIADIDES THS TROMARAS KIOLAS,POY KA8E TOSO ANASTAINETE TON STALIN GIA NA SAS KSESKATWSEI APO TON POLITIKO KAI (DIA)NOHTIKO SAS MHDENISMO, DEN YPARXETE XWRIS TIS KATASKEYASIOKRATIKES SAS FANTASIWSEIS. LOUMPEN MIKROASTOI EISTE KAI TIPOTA ALLO. GIA NA MHN PW PARASITA KAI ME PEITE KAI....STALINIKO TROMARA SAS!
    βα.αλ. said...
    Παλιό σκιτσάκι του Ρεζέ...

    Εχει ένα πιτσιρίκι με μεγάλα κόκκινα αυτιά από το πολύ τράβηγμα της κοινωνικοποίησης του.

    (Νομίζω Κόκκινα αυτιά λέγεται και η σειρά).

    Το λοιπόν, απο πάνω λέει με μεγάλα γράμματα.

    Ο ΑΥΝΑΝΙΣΜΟΣ ΒΟΥΛΩΝΕΙ ΤΑ ΑΥΤΙΑ.

    και απο κάτω λέει ο πιτσιρικάς:

    ΤΙ ΧΑΛΑΣΑΝΕ ΤΑ ΑΥΓΑ;

    Ένα δηκτικό (;) σχόλιο προσφορά του καταστήματος.
    ORILLAS said...
    ...kai h malakia mprosta ston ka8repth epishs...to piases eksypnakia epagelmatia aplyte???
    βα.αλ. said...
    Άπλυτος εγώ;;;

    Τρεις φορές τη μερα με Betadine πλένομαι γιατί μου αρέσει το άρωμα του.

    Σκατά στους γιατρους λοιπόν και να ψοφήσουνε όλοι από οοοοοοοολες τις ασθένειες που έχουνε διαγνώσει στην καριέρα τους....

    Οριλα μήπως εκτός από μαλάκας είσαι και φασίστας; Άπλυτο μόνο οι φασίστες μας λένε...
    ερ said...
    βα.αλ ο άπλυτος,
    κι ανώνυμος ο πλυμένος...

    :)
    arsene said...
    αγαπητε orilla δεν 3έρω τι να απαντήσω κυρίως γιατί δεν καταλαβαίνω αυτά που γράφεις αλλά και γιατί μου αποδίδεις πολλά πράγματα τα οποία είτε δεν έχω πει είτε δεν τα πιστεύω. οπότε τα λέμε, πάω να τρίψω την πλατούλα του βααλ στο μπάνιο

    φωνακλα δεν νομίζω ότι ούτε κατά διάνοια το μπλογκ του βα.αλ διαμορφώνει την κοινή γνώμη. τι opinion makers μας λες? ας μην υπερβαλλουμε κιολας

    δεν είπα σε καμία περίπτωση όχι στην περίθαλψη και σ' όλα τα άλλα που λες (επιστημη τεχνη κοκ). μίλησα ακριβώς για το αντίθετο. ΓΙΑ ΠΡΟΣΒΑΣΗ. από κει και πέρα δε θέλω να κρύβομαι πίσω από το δάχτυλο μου... είμαι άκρως επιφυλακτικός απέναντι στο εγχείρημα του κ.ιατρείου για πολύ συγκεκριμένους λόγους. ωστόσο είναι χίλιες φορές καλύτερο να κάνουν την κριτική τους δημόσια οι σύντροφοι που κράτησαν τις αποστάσεις τους από αυτό πρώτα και κύρια. από κει και πέρα η "συντροφική σιωπή" χάριν αλληλεγγύης δεν οφελεί κανέναν.

    κατά τα άλλα επί του συγκεκριμένου συζητάω όσο θες. αρκεί να οριστεί αυτό το συγκεκριμένο

    υγ. τα δυο μέτρα και δυο σταθμά ποια είναι??? σε τι αναφέρεσαι?
    MrKite said...
    Φίλε orilla στην αρχή πήγες κάτι να μας πεις αλλά μετά χάθηκες λιγάκι σε συνθήματα και αφορισμούς εν είδει "παραφουσκωμένου" βερμπαλισμού.

    Προφανώς δεν θα σου κάνω μαθήματα σωστού διαλόγου αλλά καλά είναι όταν υπάρχει διαφωνία να υπάρχει ουσιαστική συζήτηση κι όχι ό,τι άλλο..
    Kώλος Κωλάρα said...
    μικρή και χαρωπή λούση
    μπέρδεψες το λάκκο που σου σκάβω με λακούβα
    κι έπεσες

    πωπωωωωω...

    τι μεγάλο κακό

    σου μπήκε ένα κωλοδάχτυλο στο αυτί

    εκστασιασμένος απο την νέα σου εμπειρία, σκαρφάλωσες με το λενινιστικό σου μπαστουνάκι έξω και αποφάσισες να μας ξανασυστηθείς
    προτάσσοντας την αναπηρία σου

    ψιτ orrila..

    ZONK !!!
    Ανώνυμος said...
    Παιδιά ηρεμία,

    ρε βα.αλ, τα "λάθη" που διαπιστώνεις στο κείμενο έχουν να κάνουν με τον θεσμό του ΠΙΚΠΑ και την ιστορική του προέλευση (τον έφτιαξε η Φρειδερίκη, τότε δεν υπήρχε κράτος πρόνοιας κτλ). Στο κείμενο πράγματι δεν αναφέρουν ότι το ΠΙΚΠΑ το έφτιαξε ως θεσμό η Φρειδερίκη. Αυτό είναι το θέμα?

    Όταν κάνεις κατάληψη σε έναν χώρο με την προοπτική να ανοιχτείς στην κοινωνία, πρέπει να εξηγείς τι ήταν πρώτα ο χώρος αυτός και ότι με την πράξη της κατάληψης αποδίδεται στην κοινωνία. Αυτά τα πράγματα είναι νομίζω αυτονόητα σε όλους.

    Τώρα, όταν γράφεται το κείμενο "ανοίγματος" από τη συγκεκριμένη κατάληψη (το πρώτο κείμενο, απευθυνόμενο προς την κοινωνία), δεν ξέρω σε τι θα βοηθούσε αν μέσα σε αυτό κραζόταν ο θεσμός του ΠΙΚΠΑ, επειδή φτιάχτηκε από τη Φρειδερίκη, ή κραζόταν το ότι το '50 δεν υπήρχε κοινωνικό κράτος (που προφανώς δεν υπήρχε). Πιο νόημα έχει να φανεί ότι ένα αχρηστευμένο και εγκαταλελειμένο από τις κρατικές υπηρεσίες κτίριο αποδίδεται στην τοπική κοινωνία για να εκπληρώσει επιθυμίες και ανάγκες μας.

    Τα υπόλοιπα μπορεί να είναι σωστά και συζητήσιμα σχετικά με την ιστορική πορεία του θεσμού του ΠΙΚΠΑ κτλ αλλά δε βλέπω πως ευσταθούν ως κριτική σε ένα τέτοιο κείμενο πραγματικά.

    Μπράβο στα παιδιά, που ανοίγουν άλλη μία κατάληψη.
    Ανώνυμος said...
    Arsene, μάλλον ο Orillas σε νόμισε για κάποιον άλλο για αυτό και σου αποδίδει πράγματα που δεν έχεις ποτέ αναφέρει ούτε στο καν στο μπλογκ σου! Αυτό έχει και το γέλιο του, η επικοινωνία μέσω μπλόγκινγκ!
    βα.αλ. said...
    Ινλαβ,

    νομίζω ότι το χω πει πολλές φορές, έτσι και αλλιώς ΔΕΝ ΑΝΑΦΕΡΟΜΑΙ στο εγχείρημα της κατάληψης του ΠΙΚΠΑ που έτσι και αλλιώς δεν το κάνει η ομάδα για την υγεία. Αλλά στην ίδια την ομάδα για την υγεία. Είναι νομίζω προφανής η διαφορά. Ούτε κατέκρινα το εγχείρημα της κατάληψης ή τίποτα τέτοιο.

    Τέλος πάντων επειδή γενικως δεν έχει νόημα η κουβέντα σε αυτό το επίπεδο που έχουνε γίνει λάθη ή δεν έχουνε γίνει μάλλον δεν έχει νόημα να συνεχιστεί. Τέλος πάντων δεν καταδίκασα όυτε την κατάληψη ούτε το εγχείρημα. Πέντε απλά και κατανοητά λόγια ζήτησα και όχι παραληρήματα για εγκαταλελειμένες σφραγίδες.

    Αυτό είναι όλο.

    Ανώνυμε, ο οριλάς είναι ένα καραφασισταριό του κερατά και χαρακτηρίζει αυτούς με τους οποίους κάνει παρέα.

    Πάω να τρίψω την πλάτη του Αρσέν... Λερωθήκαμε πάλι απο χτες...
    arsene said...
    anwnime, exw thn ypopsia oti o orillas kanei kati xeirotero (sic) apo afto pou les -e3ou kai oi spontes tou kwlou kwlarou- alla 8a dwsw topo sthn orgh
    fonaklas ή stabili said...
    προς vaal και αρσεν

    η ένσταση μου στοιχειοθετήθηκε πολύ καλά από τον inlove και άλλους, ότι δηλαδή

    επειδή βάσει την κινηματική κοινή λογική, αποκλείεται κάποιοι να ήθελαν να καταλάβουν ένα κτίριο ΠΙΚΠΑ για να επιστρέψουν στην κοινωνία [εδώ όντως χωράνε πολλά αποσιωπητικά........] ένα θεσμό ΠΙΚΠΑ ,

    και επειδή για την ευφυία του Βααλ δεν αμφιβάλω,

    η κριτική του χωρίς περισσότερη εμβάθυνση ακούστηκε σαν μια "παρανόηση", από αυτές που πολλές φορές γίνονται για να πλήξουν/πνίξουν μια πρωτοβουλία... όχι ότι το καταφέρνουν, αλλά είναι ένα κλείσιμο ματιού προς τον κόσμο, από αυτά που κάνουν και οι opinion makers "αγαπάμε Πέγκυ Ζήνα; αγαπάμε... αγαπάμε Βανδή; δεν αγαπάμε"... έτσι απλά.
    ΣΑΝ opinion makers λοιπόν, και όχι opinion makers...

    Και το να λειτουργεί κανείς σαν διαμορφωτής γνωμών δεν είναι προνόμιο των mass media αλλά και των micro-media, να το πω έτσι.... και ένας διαδικτυακός τόπος δυστυχώς γίνεται σ'ενα βαθμό αντιληπτός ως τέτοιος όταν απολαμβάνει της εκτίμησης ποιοτικά ή ποσοτικά ενδιαφερομένων κοινών...

    Για τους ίδιους ακριβώς λόγους μίλησα και για 2 μέτρα και 2 σταθμά, υπάρχουν τόσες πρωτοβουλίες αλίμονο αξιέπαινες που λιβανίζονται διαρκώς κι άλλες για τις οποίες είμαστε έτοιμοι με ένα κείμενο να τους βρούμε.... νοσταλγία για τη φρειδερίκη.... Καθείς με τις συμπάθειές και τις αντιπάθειες του δηλαδή, αλλά τα βέλη της ενδοκινηματικής κριτικής δεν πρέπει να ναι και δηλητηριασμένα....

    διαβάζοντας την επόμενη ανάρτηση του βααλ, καλύφθηκα σε κάποιο βαθμό με την αυτοκριτική του...
    αρσεν said...
    "Και το να λειτουργεί κανείς σαν διαμορφωτής γνωμών δεν είναι προνόμιο των mass media αλλά και των micro-media, να το πω έτσι.... και ένας διαδικτυακός τόπος δυστυχώς γίνεται σ'ενα βαθμό αντιληπτός ως τέτοιος όταν απολαμβάνει της εκτίμησης ποιοτικά ή ποσοτικά ενδιαφερομένων κοινών..."

    ρε φωνακλά στα μπλογκ γεννιούνται οι συνειδήσεις? θα ξεχάσουμε και τα βασικά μου φαίνεται...
    φονακλας or imelea said...
    και ναι και όχι, δεν ξέρεις την προαίωνια μάχη μεταξύ blogotrons και dromotrons για την κυριαρχία επί των τοκετών συνειδήσεων στον πλανήτη Phetichon...
    Ανώνυμος said...
    Μπήκα τυχαία, ξαφνιάστηκα, ξαφνιάστηκα πιο πολύ και, τελικά, εξοργίστηκα. Όχι με τον κάθε τυχάρπαστο που θεωρεί ότι μπορεί, ανάμεσα σε μισόλογα και αφαιρέσεις "δια μυημένους", να θίξει συντρόφισσες και συντρόφους και να πείσει το άπαν σύμπαν για την ορθότητα της μυωπικής του αντίληψης για τον κόσμο (ε ψιτ, χόμπε, περιμένω το κείμενό σου. Αλλά εκεί να γράφεις ποιός/α είναι καριερίστας, ποιός κάνει τουμπεκί ψιλοκομμένο στο διευθυντή του, ποιός είναι σταλίνα. Με ονόματα, διευθύνσεις και τηλέφωνα. Ξέρεις, ένα καλό του χώρου μας είναι ότι οι λασπολόγοι και οι συκοφάντες δεν φτουράνε καθόλου. Και -κυρίως- χωρίς να χρειάζονται φάπες. Είναι η διαφορά πολιτισμού με άλλους χώρους βλέπεις). Εξοργίστηκα γιατί μιλάτε για μία ανοιχτή συνέλευση ενός ανοιχτού κατειλημμένου χώρου -με έτερη, σταθερή ανοιχτή συνέλευση- ωσάν να βρίσκεται στο Τιμπουκτού και δεν μπορείτε να την παρακολουθήσετε ή, έστω, να θέσετε εκεί τους προβληματισμούς σας. Βα.αλ. θα μπορούσα να δεχτώ το βάρος της ευθύνης για την ανακρίβεια του κειμένου όσον αφορά τη φιλανθρωπία της Φρ(ειδερ)ικής -που λέει και ο Κατσαρός- και για άλλα ακόμη και να συζητήσω μαζί σου οτιδήποτε σε σχέση με την προσέγγιση του θέματος της υγείας. Αλλά, εδώ? Είναι δυνατόν?

    apo kei

Post a Comment



Νεότερη ανάρτηση Παλαιότερη Ανάρτηση Αρχική σελίδα