Περσινά ξυνά σταφύλια

Ποιος ο λόγος να ασχοληθώ τώρα με την περίπτωση του Ηλιόπουλου; Δεν ξέρω. Πείτε το έμπνευση, πείτε το ποίηση, πείτε το προσωπική έκφραση, πείτε το ότι θέλετε. Αναγνωρίζω ότι η πολιτική σημασία είναι ελάχιστη. Έτσι και αλλιώς ελάχιστη πολιτική (με την σημασία του αγαπητού στον Θ.Η. Καστοριάδη) υπάρχει στα λεγόμενα του ιδίου. Επομένως όλα όσα ακολουθούν είναι πρώτα και κύρια προσωπικά και μόνο δευτερευόντως πολιτικά.

Τον ΘΗ τον γνώριζω ελάχιστα προσωπικά, ωστόσο πολύ κοντινά μου πρόσωπα έχουν, είχαν την τύχη ή την ατυχία να τον γνωρίζουν πολύ καλά. Έτσι από σπόντα μπορώ να πω ότι έχω εμπλακεί σε μεγάλο βαθμό στην όλη ιστορία και όχι μόνο πολιτικά, σαν μέλος της συνέλευσης αλληλεγγύης στην Χαλκίδα.

Αλλά ας τα πάρουμε τα πράγματα απο την αρχή: ο ΘΗ είναι ο ορισμός του καιροσκοπισμού. Όταν λέμε όμως ο ορισμός εννοούμε ο ορισμός. Αν πάει κανείς στην Μεγάλη Σοβιετική Εγκυκλοπαίδεια δίπλα έχει την φωτογραφία του. Από την πρώτη στιγμή έκανε ότι νόμιζε και ότι πίστευε ότι θα τον έβγαζε έξω. Με την πιο κυνική σημασία της έκφρασης.

Φυσικά και αναγνωρίζω πολλά περιθώρια λαθών και τακτικισμών συντρόφων που είναι στα χέρια του κράτους, και φυσικά και αναγνωρίζω την ασίγαστη επιθυμία τους να βγουν έξω. Αλλά όσο αυτό δεν γίνεται στην βάση πολιτικών προταγμάτων, όσο αυτό δεν γίνεται όσο πιο συνολικά γίνεται προσωπικά ουδόλως το διαχωρίζω από την επιθυμία του οποιουδήποτε να βγει απο τη φυλακή. Φυσικά δεν έχω πρόβλημα να θέλει κανείς να βγει κανείς απο τη φυλακή αλλά ας μου επιτραπεί σαν πολιτικό υποκείμενο να δηλώσω πολιτική αδιαφορία για προσωπικές επιθυμίες.

Στην περίπτωση ΘΗ δεν είχαμε καμία πολιτική επιθυμία να βγει έξω, καμία επιθυμία να απελευθερωθεί κάτι συλλογικό. Θα κάνω, όπως έκανα άλλωστε, τα στραβά μάτια στην πρώτη περίοδο της προφυλάκισης του. Αναγνωρίζω ότι όλοι μας μπορεί να κάνουμε κάποια μαλακία. Και στην περίπτωση του ΘΗ ήταν πολλές οι μαλακίες. Και αυτές που έκανε, και αυτές που ανεχθήκαμε και αυτές που ο ίδιος δεν μπήκε στον κόπο καν να διορθώσει. Εδώ τα πιτσιρίκια που πιάσανε προχτές αρνήθηκαν να δώσουνε αποτυπώματα και ο άλλος πάει και δίνει κατάθεση χωρίς δικηγόρο;

Ο ΘΗ αρνήθηκε να εκφέρει οποιονδήποτε πολιτικό λόγο. Δεν μιλάω για κάμια πολιτική δήλωση ζήτω οι αναρχίες και τέτοια... Ζητάω πολιτικούς λόγους. Ούτε ένας πολιτικός λόγος. Το θέμα του ΘΗ ήταν προσωπικό πρόβλημα του κράτους με την πάρτη του. Από την πρώτη στιγμή. Πουθενά στα γράμματα του και εννοώ τα γράμματα του ίδιου όχι τις παραλλαγμένες επιστολές που δόθηκαν στην δημοσιότητα, δεν υπάρχει αναφορά είτε σε άλλους συλληφθέντες του Δεκέμβρη, ούτε στην απόπειρα του κράτους να ξαναστήσει το κύρος του, τίποτε... Αφήνω κατα μέρους αθλιότητες που ειπώθηκαν σχεδόν δημόσια από τον ίδιο ενώσο ήταν ακόμα μέσα.

Αφήνω κατα μέρους τα μπαλαντζαρίσματα του, ήμουνα δεν ήμουνα στην πορεία, είμαι σχετικός δεν είμαι. Αφήνω κατά μέρους το ελλεινό κείμενο υπογραφών που λέει ότι δεν ήταν στην πορεία. Όταν η μισή Αθήνα ήταν μία πορεία. Όταν χιλιάδες αγωνιστές και αγωνίστριες έχουνε φτύσει αίμα για το ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΜΑΣ να κατεβαίνουμε στους δρόμους το να βγαίνει το κάθε αρχίδι να λέει δεν ήμουνα στην πορεία το θεωρώ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΠΡΟΔΟΣΙΑ. Ξεπούλημα κάθε αρχής, κάθε στάσης, κάθε συμπεριφοράς όχι επαναστάτη (ποιος είναι τέτοιος και ποιος δεν είναι στην τελική;) αλλά της πιο στοιχειώδους αγωνιστοκότητας κρύβεται μέσα μας, ξεπούλημα σε δηλώσεις νομιμοφροσύνης και κάνω ότι είναι δυνατόν να βγω απο μέσα. Αυτό το κείμενο δεν το υπέγραψα γιατι ντρεπόμουνα, παρότι είπα ψέμματα ότι το έκανα.

Ο ΘΗ έκανε παρέα με ένα τεράστιο εγώ και τώρα που το απόκτησε το έχει και το θαυμάζει. Ο ΘΗ αρνήθηκε την οποιαδήποτε συνεργασία με ανθρώπους που τρέχανε επί 9 μήνες για την πάρτη του, με προσωπικό, οικογενειακό, πολιτικό και οικονομικό κόστος και όχι μόνο απλά αρνήθηκε ή είπε κάντε ότι θέλετε, αλλά τους έφτυσε και τους φτύνει ακόμα κατάμουτρα. Πιθανά ο ΘΗ διέκρινε πολιτική καπήλευση απο αυτούς τους συντρόφους και τις συντρόφισσες, τι είδους πολιτική καπήλευση στα αλήθεια δεν ξέρω μπορεί να υπάρξει από ανθρώπους που ούτε σε οργανώσεις είναι, ούτε στις εκλογές κατεβαίνουνε ούτε τίποτε. Αντιθέτως, την πολιτική εκμετάλλευση που ήταν ΜΕΣΑ ΣΤΑ ΜΑΤΑΚΙΑ ΤΟΥ δεν κατάφερε να τη δει. Και όταν έχεις μία Κούνεβα με ένα μάτι μισερό και μισή φωνή να αναγνωρίζει την πολιτική καπήλευση της περίπτωσης της, ε συγγνώμη αλλά τα στανταρτ μου εμένα ανεβαίνουνε. Και ως εκ τούτου μάλλον τείνω προς το συμπέρασμα ότι οι αγαπητός ΘΗ επιθυμούσε την πολιτική εκμετάλλευση της περίπτωσης του. Ωστόσο, δεν μπορεί να κατηγορεί για αυτό ανθρώπους ΠΟΥ ΔΕΝ ΤΟΝ ΚΑΠΗΛΕΥΤΗΚΑΝ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ότι του έκαναν αλληλεγγύη για να τον καπηλευτούν.

Ουδείς του ζήτησε να ζητήσει ευχαριστώ. Άλλωστε εμένα στα αρχίδια μου ο ΘΗ και ο κάθε ΘΗ. Εγώ σε όποια δράση αλληλεγγγύης έκανα έδινα αγώνα να δοθεί όσο πιο συνολική διάσταση στο ζητούμενο, και ελάχιστα πράγματα έγιναν στην Χαλκίδα που να μην μιλάνε για ΟΛΟΥΣ τους συλληφθέντες. Άλλωστε η συνολική διάσταση είναι το ζητούμενο έτσι και αλλιώς. Πάντως, μεταξύ μας Θοδωρή, γάμα εμάς και όλους όσους τρέξανε... Ένα ευχαριστώ στον Τσουβαλάκη, και στους υπόλοιπους που έκαναν αποχή συσσιτίου και που ΗΤΑΝ στην ίδια κατάσταση με σένα, πάλευαν δηλαδή απο την ΙΔΙΑ θέση, το ωφείλεις. Και όχι δημόσια απαραίτητα... απλά ελπίζω σε αυτά τα παιδιά να το έχεις πει.

Τέλος πάντων. Ο ΘΗ ας συνεχίσει να κάνει παρέα με αυτούς που δεν πάτησαν το ποδάρι τους σε ΟΥΤΕ ΜΙΑ μικροφωνική από τις καμιά 10αριά που έγιναν στην πόλη της Χαλκίδας, και ας μην περνάει να πει έστω ένα γεια σε ανθρώπους που ξέρει κάτι χρόνια.

Και οι καινουριοι του φίλοι ας προσέχουνε. Εμείς δεν προσέχαμε.

Θοδωρή μιας και εγώ δεν πρόκειται να σου απευθύνω ποτέ πια το λόγο, άλλωστε σύντροφος μου πολιτικός έχει πάψεις απο καιρό να είσαι και για φίλος ούτε λόγος μία τελευταία κουβέντα: φίλησε μου αυτό το παληκαράκι τον Αλέξη και πες του να μην στενοχωριάται αν δεν μπει στη βουλή. Εμείς έχουμε τα κινήματα.

ΥΓ1. Δεν μετανιώνω για την αλληλεγγύη μου που κυμάνθηκε ανάμεσα στο πρόσωπο του και στους υπόλοιπους συλληφθέντες.
ΥΓ2. Ναι, δεν ήμουνα εγώ φυλακή και δεν ξέρω τι σημαίνει.
ΥΓ3. Ναι, είμαι εμπαθής.
ΥΓ4. Το κίνητρο μου ειναι πολύ ταπεινό. Έχω βαρεθεί να διαβάζω τις ΜΑΛΑΚΙΕΣ του σε media και social media.

4 Comments:

  1. Ανώνυμος said...
    το κειμενο ειναι μονο για μυημενους.
    Συνεπως δεν καταλαβαινω αλλά αφου είναι και αφορισμός δεν χρειαζεται να καταλαβουμε παρα μονο να μας μπαινουν ψυλοι στα αυτια αφου ειμαστε εντος εκτος εναλλαξ στο "χωρο" και τις πιανουμε τις μπιχτές

    κτηνος
    Ανώνυμος said...
    Δεν περιμενα τετοιον αφορισμο απο εσενα.
    Προφανως και δεν εχεις κανει φυλακη (ουτε εγω) αλλα νομιζω οτι πολυ ευκολα εξηγαγες τα αδικα συμπερασματα σου για εναν ανθρωπο που φυλακιστηκε τοσους μηνες ΧΩΡΙΣ ΛΟΓΟ και εκανε κι απεργια πεινες για τοσες μερες.

    Μπορει να εχεις διαφορα προσωπικα εναντιον του, μπορει να εχεις διαφορα προσωπικα προβληματα δικα σου και να εχεις τετοιο μενος απεναντι σ'εναν πρωην φυλακισμενο.

    Αλλα δε γινεται να εκφραζεσαι λες και ειναι μπατσος, ρατσιστης ή εθνικιστης.
    Ειναι ενας αγωνιστης (γιατι αν δεν ηταν δε νομιζω οτι θα εκανες εστω και τα ελαχιστα που εγραψες, γι'αυτον -και καλα εκανες που συμπαρασταθηκες οπως μπορουσες-) ειτε μας αρεσει ειτε οχι, γιατι πολυ απλα αν δεν ηταν αγωνιστης (ναι, ισως για τον εαυτο του μονο να ηταν, αλλα αυτο ας το κρινουν αλλοι και οχι εμεις) δε θα διαμαρτυροταν εναντιον της αδικης προφυλακισης τους, δε θα εκανε απεργια πεινας δε-δε-δε ή θα-θα εκανε.

    Επιμενω οτι ειναι πολυ αδικος ο αφορισμος σου.

    Φυσικα και δε θεοποιω την οποια στασου του ΘΗ, αλλα δεν μπορω να καταλαβω γιατι τοσο μενος.

    Ευχομαι να'σαι καλα, γιατι μονο ετσι θα καταλαβεις ποσο αδικος εισαι.

    Καλη συνεχεια.

    Να θυμασαι οτι καθενας-καθεμια κανει ο,τι μπορει εναντιον του καπιταλισμου.

    Ενας σκλαβος...
    βα.αλ. said...
    Κτήνος ναι είναι μόνο για μυημένους. Ή μάλλον ,μόνο για γνωρίζοντες πρόσωπα και πράγματα.

    Ναι να σου μπουνε ψύλλοι στα αυτιά.

    Σκλάβε,

    είπα στην αρχή ότι δεν θα το πιάσω πολιτικά το θέμα σχετικά με την στάση του ΘΗ. Γιατί δεν του αξίζει να το πιάσω.

    Δεν έχω κάνει φυλακή όντως, αυτό όμως τι σημαίνει; Ότι πρέπει να κάνω για να μπορέσω να μιλήσω; Αν είναι έτσι να πάω και γω για ένα εξάμηνο μέσα.

    Πολύ εύκολα δεν εξήγαγα τίποτα. Έχουνε πολύ βάσανο αυτά που έχω γράψει, και δεν το λέω ειρωνικά, κυρίως άλλων.

    Υπάρχουνε χιλιάδες άνθρωποι που είναι φυλακισμένοι ΧΩΡΙΣ ΛΟΓΟ και επίσης υπάρχουνε πολλές περισσότερες χιλιάδες που είναι φιλακισμένοι ΜΕ ΛΟΓΟΥΣ. Για μένα ήταν τερατώδες το να επικεντρώνεται το όλο θέμα στην "αδικία" προς τον ΘΗ, σα να λέμε δηλαδή ότι αυτός δεν έκανε τίποτα άρα είναι άδικα μέσα ενώ κάποιος που έκανε είναι δίκαια;

    ΚΑΘΕ ΦΥΛΑΚΙΣΗ ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΚΗ εκ των πραγμάτων.

    Προσωπικά έχω μόνο με κάτι γείτονες, με κανέναν άλλον.

    Δεν ξέρω ποιος είναι ή δεν είναι αγωνιστής, δεν ξέρω φυσικά γιατί αγωνίζεσαι όταν σε ενοχλούν τα πρεζόνια, οι φύλακες είναι καλά παιδιά, υπάρχουνε και μπάτσοι που είναι καλοί άνθρωποι (δεν αμφιβάλλω), το επίπεδο της φυλακής είναι πολύ χαμηλό... Γενικώς πάντως αν είναι να μην ασκούμε κριτκή στους πρώην φυλακισμένους, αν είναι να μην ασκούμε κριτική στους αγωνιστές μάλλον δε θα μείνουνε και πολλοί να ασκηθεί κριτική.

    Καλύτερα να μην καταλάβεις το μένος μου. Εφόσον όμως κάποιος βγαίνει και λέει τι γαμάτος τύπος που είμαι, νομίζω έχω και γω κάθε δικαίωμα να λέω ότι είναι ένα κωλόπαιδο με την πιο κοινή σημασία του όρου...
    Ανώνυμος said...
    Γουστάρω που επιτέλους, κάποιος που ξέρει πράγματα και πρόσωπα, τολμάει να τα πει χύμα. Ωμά.
    Προσωπικά δεν τον γνωρίζω, τον έμαθα μέσα από το γενικό πατιρντί που προέκυψε από την απεργία πείνας.
    Όσο μαθαίνουμε κάποιον από 1-2 σχόλια στα ΜΜΕ. Χαίρομαι όμως που μας έδωσες την ευκαιρία για μια εσωτερική ματιά.

Post a Comment



Νεότερη ανάρτηση Παλαιότερη Ανάρτηση Αρχική σελίδα