Φόρος τιμής στον Βελουχιώτη


"Λένε ότι ο κομμουνισμός χαλνά τις εκκλησίες και γδέρνει τους παπάδες. Τόσο χαζοί είναι λοιπόν οι κομμουνιστές, να χαλάσουν τις εκκλησίες που δεν τους εμποδίζουν σε τίποτα; Θα γδάρουμε τους πάπάδες; Μα γιατί; Εμείς βλέπουμε, ότι χιλιάδες παάδες βρίσκονται τώρα στην πρωτοπορία του κινήματος μας και η συμβολή του κλήρου, που στάθηκε στο πλευρό μας υπήρξε ανεκτίμητη".

"Και εδώ, λοιπόν, βλέπουμε φανερά, ότι αυτοί που μας κατηγορούν πως θέμε να να διαλύσουμε την οικογένεια, δεν είναι άλλοι παρά αυτοί οι ίδιοι που τη διαλύουν στην πραγματικότητα ενώ εμείς επιδιώκουμε το στερέωμα της."

"Μας κατηγορούν ότι θέμε να καταργήσουμε τα σύνορα και διαλύσουμε το κράτος. Μα το κράτος εμείς το φτιάχνουμε σήμερα, γιατί δεν υπήρξε, μια και που οι ίδιοι το είχανε διαλύσει. Ποιος είναι λοιπόν πατριώτης; Αυτοί οι εμείς; Το κεφάλαιο δεν έχει πατρίδα και τρέχει νάβρει κέρδη σ' όποια χώρα υπάρχουνε τέτοια. Γι' αυτό δε νοιάζεται και ούτε συγκινείται με την ύπαρξη των συνόρων και του κράτους."

"Ο Λόγος της Λαμίας"

Γιατί εκτός από τα φυσεκλίκια, τα άλογα και το αντάρτικο, οι μεγάλοι ήρωες, πού τόσο θαυμάζονται από νεοναζί μέχρι και αναρχικούς είχαν και πολιτικό λόγο...

11 Comments:

  1. a8lios said...
    Πώς σου ρθε τώρα ο Βελουχιώτης?
    a8liothtes said...
    OK, τώρα έμαθα...
    Ανώνυμος said...
    ωστοσο

    ενιοτε τα πραγματα, οι ανθρωποι και τα κινηματα δεν ειναι αυτο που φαινονται. συχνα εχουν διαφορετικη ιδεα για τον εαυτο τους απο αυτο που πραγματωνουν εκεινη τη στιγμη. καμια φορα καλο ειναι να βλεπεις πισω απ αυτα που λεει ο καθενας για τον εαυτο του, την κινηση εναντια στην ανταλλακτικη αξια...
    επισης το θεμα της δημιουργιας μιας αντι-ταυτοτητας παιζει σημαντικο ρολο αν υποθεσουμε (και οχι τελειως αδικα) οτι το σημερινο κρατος ειναι πολιτικος και συχνα φυσικος απογονος του εμφυλιακου (παρα)κρατους εξ ου και η χρηση σε ενα συμβολικο επιπεδο τουλαχιστον οσον αφορα τους αναρχικους, οι ναζι ως γνωστον ειναι μια καρικατουρα του (αρνητικου τ ου) κινηματος. τα αλλα, προσωπολατριες κλπ ειναι λιγο πολυ εκφυλιστικα φαινομενα που προκυπτουν απο την πολιτικοποιηση μαλλον ως στυλ παρα ως εργατικη (με την εννοια της ταξης) συνειδηση.
    κατι ειπε κι ο νιτσε σχετικα, για τις σημαιες που υψωνει η καθε εξεγερση χωρις να σημαινει οτι αυτες αποτελουν την καθεαυτω εξεγερση αλλ δε πολυθυμαμαι.
    βα.αλ. said...
    Βρε Άθλιε μα να θες 5 ώρες να μάθεις? Που πήγαν οι εποχές των αυστηρών ιδεολογικών μαθημάτων;

    Ανώνυμε:

    Ένα από τα τραγικά σημεία του αντιεξουσιαστικού χώρου εν Ελλάδι έχει να κάνει με έναν άκρατο φετιχισμό της βίας. Φετιχισμός που πέρα από διάφορα άλλα προβλήματα είχε κάνει ορισμένους κύκλους να τη "βρίσκουνε" με τη 17Ν και τον Μπιν Λάντεν. Αν είσαι ιδεολόγος αναρχικός φρόντιζε τουλάχιστον να είσαι σωστός ιδεολόγος και να μην υποστηρίζεις σταλινικούς και μυστικούς πράκτορες. Αυτό βασικά θέλω να πω...

    Τώρα εγώ δεν ξέρω εάν τελικά το ΕΑΜ ήταν κάτι άλλο από αυτό που έλεγε. Νομίζω είναι αποδεκτό το ήταν ένα αστικοδημοκρατικό εθνικοαπελευθερωτικό κίνημα που στα μόλις 2-3 χρόνια ζωής του είχε καταφέρει να φτιάξει και μυστική αστυνομία...

    Και γω με τις αστυνομίες (μυστικές και φανερές) δεν τα πάω καλά.
    a8liothtes said...
    "Νομίζω είναι αποδεκτό το ήταν ένα αστικοδημοκρατικό εθνικοαπελευθερωτικό κίνημα"

    E όχι και αστικοδημοκρατικό ρε μάστορα, το γάμσες!
    ζπ said...
    Εκεί το 1930...κυκλοφόρησε ένα βιβλίο ονόματι: "Αστική ή Σοσιαλιστική Επανάσταση στην Ελλάδα",από τον Παντελή Πουλιόπουλο.
    Εφόσον στην Δείνα (δε θυμάμαι πια,νομίζω την 6η;)Ολομέλεια του ΚΚΕ,κυρήχτηκε ο αστικοδημοκρατικός χαρακτήρας της..επερχόμενης επανάστασης,ο βα.αλ τί πρέπει να γράψει;

    Μήπως "λαϊκόμετωπική" οργάνωση;Μα και τα Λαϊκά Μέτωπα εξαντλήθηκαν στα τέλη '30.
    βα.αλ. said...
    Βασικά δεν το είπα με "κακή πρόθεση" ήταν νομίζω δηλωμένο ότι στόχος του ΕΑΜ (για το ΚΚΕ δεν είμαι απόλυτα σίγουρος τι τακτική είχε) ήταν μία αστικοδημοκρατική μεταρρύθμιση στα πρότυπα της μεταπολίτευσης (νόμιμο ΚΚΕ, προεδρευόμενη δημοκρατία κλπ κλπ...). Από την άλλη ο ζπ έχει φυσικά δίκιο σε αυτά που λέει αν και τα πέρα δώθε της γραμμής του ΚΚΕ το 30 και το 40 είναι μπερδεμένη ιστορία.
    a8liothtes said...
    Το ΚΚΕ ήταν μέλος της 3ης Διαθνούς, μέχρι το '43 που αυτή διαλύθηκε.

    Η 3η Διεθνής είχε στόχο για τις χώρες υπό γερμανική κτλ. κατοχή μέσω αντάρτικων και εθνικοαπελευθερωτικών κινημάτων, συμμαχώντας και με αστικά κόμματα, διώχνοντας τις δυνάμεις κατοχής,
    να σχηματιστούνε "λαϊκές" κυβερνήσεις που θα μπορούσαν να τραβήξουν προς το σοσιαλισμό. Όπως και έγινε (στρεβλά βέβαια και εκεί) στη Γιουγκοσλαβία...

    Γενικό?
    Ναι, γενικό.
    Και από τη στιγμή που διαλύθηκε και η διεθνής στη μέση του πολέμου, χάθηκε και η ενιαία τακτική και στρατηγική.
    Και όπως λες κι εσύ "τα πέρα δώθε της γραμμής του ΚΚΕ το 30 και το 40 είναι μπερδεμένη ιστορία."

    Αλλά αστικοδημοκρατικό δε λες ένα κίνημα που στα μέρη που απελευθερώνει λειτουργεί λαϊκές συνελεύσεις, λαϊκά δικαστήρια και άλλες τέτοιες δομές...

    Άλλο πως το έβλεπαν αστοί πολιτικοί που συμμετείχαν στο ΕΑΜ (οι οποίοι δεν ήταν και πολλοί...).

    Δεν μίλησα πάντως εγώ για "κακή πρόθεση".

    Επίσης, το τί έλεγε ο Πολιόπουλος το '30 δε λέει και πολλά. Για κάποιο λόγο μπήκε άλλωστε και ο Ζαχαριάδης γραμματέας το '33 (αν δε κάνω λάθος)...

    Όσο για την "αστυνομία" (φαντάζομαι για την ΟΠΛΑ λες) δε το θίγω γιατί δε βλέπω το λόγο να το κουβεντιάζουμε, τουλάχιστον σε σχόλια ενός μπλογκ.
    βα.αλ. said...
    Οκ βρε άθλιε, καλά τα λες. Αλλά άμα συνεργάζεσαι με αστικοδημοκρατικές δυνάμεις δεν έχεις σαν άμεσο στόχο την εγκαθίδρυση της δικτατορίας του προλεταριάτου έτσι δεν είναι;

    Γιατί δεν το λες αστικοδημοκρατικό; Σοσιαλισμός δηλ. είναι τα λαικά δικαστήρια (αφήνω κατα μέρους το πόσο "λαικά" ήταν.).

    Αν το ΚΚΕ και το ΕΑΜ δεν ήθελαν αστικές μεταρρυθμίσεις ούτε κυβέρνηση εθνικής ενότητας θα κάνανε, ούτε τη συνθήκη της Βάρκιζας θα υπέγραφαν.

    Επίσης είναι γνωστή η θέση του ΚΚΕ από τη δεκαετία του 30 ότι σοσιαλιστική επανάσταση είναι αδύνατη αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα και άρα πρέπει να προηγηθεί μία αστικοδημοκρατική επανάσταση. Βασικά νομίζω ότι αυτή ήταν και η επίσημη γραμμή του κόμματος τη δεκατία του 30 και λίγο πριν το Μεταξά.

    Το Ζαχαριάδη τον έβαλε η Μόσχα την εποχή που το ΚΚΕ είχε 2 ΚΕ. Μία διορισμένη από την ασφάλεια και μία διορισμένη από τη Μόσχα.
    a8liothtes said...
    "Αλλά άμα συνεργάζεσαι με αστικοδημοκρατικές δυνάμεις δεν έχεις σαν άμεσο στόχο την εγκαθίδρυση της δικτατορίας του προλεταριάτου έτσι δεν είναι;"

    Nαι, έτσι είναι. Αλλά αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό. Ούτε ήταν κακό στη συγκεκριμένη περίπτωση. Αν είχε το ΕΑΜ σα στόχο τη δικτατορία του Προλεταριάτου, δε θα γινόταν το ΕΑΜ που όλοι ξέραμε...

    Γιατί δεν το λες αστικοδημοκρατικό;

    Γιατί δεν το θεωρώ ως τέτοιο. Δες τις διακυρήξεις του ΕΑΜ. Είναι πρωταρχικά Εθνικοαπελευθερωτικό, μιλάει ελάχιστα για το μετά, και εκεί που το κάνει, μιλά για γενική κι αόριστη "λαϊκή δημοκρατική εξουσία".

    Σου ανέφερα επίσης ποιά ήταν η γενική κατεύθυνση που είχε (διακυρηγμένη) το ΚΚΕ όταν "σάλπισσε" για αντίσταση στον κατακτητή. Δε την εφάρμοσε, αλλά άλλο αυτό.

    Άρα τί μένει?
    Να δεις στην πράξη τί εφάρμοσε στις περιοχές που απελευθέρωνε το ΕΑΜ.
    Και όσα εφάρμοζε εκεί, παρ' ότι προφανώς δεν έχεις τη δυνατότητα να δεις τί θα έκανε στον οικονομικό τομέα, αφού τις μεγάλες πολεις ως το τέλος τις ήλεγχαν οι κατακτητές, δε θυμίζουν ένα κλασσικό αστικοδημοκρατικό κίνημα.


    "Αν το ΚΚΕ και το ΕΑΜ δεν ήθελαν αστικές μεταρρυθμίσεις ούτε κυβέρνηση εθνικής ενότητας θα κάνανε, ούτε τη συνθήκη της Βάρκιζας θα υπέγραφαν."

    Είναι αυτό που είπα παραπάνω.
    Ο διακυρηγμένος στόχος του ΚΚΕ ήταν το εθνικοαπελευθερωτικό κίνημα να μετατραπεί σε ταξικό.
    Δεν εφαρμόστηκε στην πράξη αυτό, μπήκε σε δεύτερη μοίρα, όπως θες πες το. Για πάρα πολλούς λόγους. Κι έτσι πήγαμε στην "εθνική ενότητα" και τον ήπιαμε.

    "
    Επίσης είναι γνωστή η θέση του ΚΚΕ από τη δεκαετία του 30 ότι σοσιαλιστική επανάσταση είναι αδύνατη αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα και άρα πρέπει να προηγηθεί μία αστικοδημοκρατική επανάσταση. Βασικά νομίζω ότι αυτή ήταν και η επίσημη γραμμή του κόμματος τη δεκατία του 30 και λίγο πριν το Μεταξά."

    Δε θυμάμαι, για να σου πώ την αλήθεια... :-D

    "Το Ζαχαριάδη τον έβαλε η Μόσχα την εποχή που το ΚΚΕ είχε 2 ΚΕ. Μία διορισμένη από την ασφάλεια και μία διορισμένη από τη Μόσχα."

    Διορισμένη από την ασφάλεια Κ.Ε. είχε το ΚΚΕ στη δικτατορία του Μεταξά.
    Ο Ζαχαριάδης μπήκε Γραμματέας αρκετά πριν.
    Μπήκε λόγω της διαλυτικής κατάστασης που επικρατούσε στο κόμμα λόγω πολύχρονων εσωκομματικών αντιπαραθέσεων.
    Προτάθηκε από την Κομμουνιστική Διεθνή (ΚΔ).
    Το θέμα είναι ότι η ΚΔ είχε κάθε δικαίωμα να το κάνει αυτό. Το ΚΚΕ ήταν τότε το παράρτημά της στην Ελλάδα.
    Σαν να λέμε μια νομαρχιακή επιτροπή του ΚΚΕ σήμερα. Να προτείνει, ξαναλέω. Κανονικά από την Κ.Ε. του ΚΚΕ εκλέχτηκε.
    Ανώνυμος said...
    http://74.125.39.104/search?q=cache:7sRKwSP8Xf4J:realkke.wordpress.com/category/%CE%95%CE%BC%CF%86%CF%8D%CE%BB%CE%B9%CE%BF%CF%82/+%CE%9F+%CE%BB%CF%8C%CE%B3%CE%BF%CF%82+%CF%84%CE%BF%CF%85+%CE%92%CE%B5%CE%BB%CE%BF%CF%85%CF%87%CE%B9%CF%8E%CF%84%CE%B7+%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD+%CE%94%CE%B5%CF%83%CF%86%CE%AF%CE%BD%CE%B1+%CF%84%CE%BF%CE%BD+%CE%A3%CE%B5%CF%80%CF%84%CE%AD%CE%BC%CE%B2%CF%81%CE%B9%CE%BF+%CF%84%CE%BF%CF%85+1943&hl=el&ct=clnk&cd=2&gl=gr&client=firefox-a

Post a Comment



Νεότερη ανάρτηση Παλαιότερη Ανάρτηση Αρχική σελίδα