Για ρίχτε και μια ματιά εδώ...


Αντιγράφω:

"Την περίοδο 2006-2007 μια "περίεργη αρρώστια" κατέλαβε το μεγαλύτερο κομμάτι των ανθρώπων που εμπλέκονται είτε από θέση διδάσκοντα, είτε από θέση διδασκόμενου, στο εκπαιδευτικό εργοστάσιο. Για ένα χρόνο αποφάσισαν να παρατήσουν τις αίθουσες διδασκαλίας και να βγουν στους δρόμους. Αποτέλεσμα αυτής της αρρώστιας είναι και η παρούσα έκδοση. Το ενώτικο σημείοπου μας έφερε σε επαφή ήταν η συμμετοχή στα κινήματα των φοιτητών και των δασκάλων από μέσα και από τα κάτω. "Από μέσα" λέγοντας εννοούμε την κινηματική παρέμβαση με κοινωνικούς και όχι ιδεολογικούς όρους, θεωρώντας δηλαδή αυτονόητη τη συμμετοχή μας στα κινήματα λόγω της κοινωνικής μας θέσης. "Από τα κάτω" λέγοντας, εννοούμε τη συμμετοχή μας στον αγώνα χωρίς να κατέχουμε κάποια θεσμική/συνδικαλιστική θέση και δίνοντας ταυτόχρονα καθημερινή μάχη ενάντια στη συνδικαλιστική γραφειοκρατία και της λογικής της ανάθεσης του αγώνα σε κάποιους "ειδικούς" και αντιπροσώπους. "

Το βιβλίο μόλις κυκλοφόρησε με υπογραφή Αιώνιοι καταληψίες-Αμετανόητοι Απεργοί και άλλοι προλετάριοι σύντροφοι, και θα το βρείτε σε στέκια, καταλήψεις και κάποια κεντρικά βιβλιοπωλεία φαντάζομαι. Το βιβλίο αφορά τους αγώνες των δασκάλων και των φοιτητών που δεν συναντήθηκαν στο δρόμο. Περιέχει ένα εκτεταμένο ιστορικό και των δύο αγώνων, πλήθος ντοκουμέντων (προκυρήξεις, αφίσες κλπ) και την απομαγνητωφώνηση του περσινού διήμερου με το ίδιο θέμα. Γενικώς ενδιαφέρον, ειδικώς χρήσιμο...

Δεν το έχω διαβάσει ακόμα οπότε μάλλον θα επανέλθω.

6 Comments:

  1. g. said...
    Λοιπόν, πρόκειται για μια πολύ ενδιαφέρουσα συλλογική δουλειά που προέκυψε μετά από ένα διήμερο που διοργανώθηκε πέρισυ από τους αιώνιους καταληψίες και τους αμετανόητους απεργούς (ανθρώπους πού έδρασαν είτε ατομικά είτε συλλογικά στις εκπαιδευτικές κινητοποιήσεις μακριά από λογικές ανάθεσης, ιεραρχίας, διαμεσολάβησης). Πέρα από το εκτενές χρονολόγιο περιέχει και απομαγνητοφωνίσεις 2 συζητήσεων που είχαν γίνει στο 2ήμερο με κύριο θέμα τη μη συνάντηση της απεργίας των δασκάλων με τις φοιτητικές καταλήψεις. Ακόμη, στο τέλος, υπάρχει και αρχείο προκυρήξεων και αφισών από ομάδες και συλλογικότητες που έδρασαν στο κίνημα αυτοοργανωμένα και αντιεραρχικά.
    Αυτά...
    a8liothtes said...
    Αναμένουμε.
    arsene said...
    θα σου αρέσει πολύ άθλιε η έκδοση.
    παρεμπιπτ δεν είμαι εύθικτος με τα βρισίδια τη σεξιστική μορφή ως ενσωματομένη στη γλωσσική έκφραση αλλα το ποστ για το μααστριχτ ήταν απαράδεκτο...
    τι σου λέω τώρα ε;

    βααλ. πολύ καλή δουλειά είναι, αν και αναπόφευκτα στο κομμάτι προκηρυξεις έχει κάποιες ελλείψεις απ τα της θεσ/νικης. παρόλα αυτά πάντως πολύ χρήσιμο εργαλείο
    βα.αλ. said...
    Η σημασία εκδόσεων λόγου των υποκειμένων του αγώνα είναι για μένα δεδομένη.

    Άθλιε θα συμφωνήσω με τον Αρσέν, ξέφυγες πολύ.
    a8liothtes said...
    Ρε παιδιά, το μπλογκ δεν είναι περιοδικό.

    Έτσι όπως σκέφτομαι εκείνη τη στιγμή γράφω.

    Ξέφυγα? Άντε στα σχόλια να το δεχτώ, αλλά στο ποστ γιατί?
    arsene said...
    Αθλιε καταρχήν να πω ότι δεν είμαι με το φετιχισμό της γλωσσικής καθαρότητας. Υπάρχει ενσωματωμένος σεξισμός στη γλώσσα που δεν αφαιρείται ειδή απλά πολιτικά κάποιοι από εμάς θα το επιλέξουμε. Έτσι π.χ. αν και η λέξη μαλάκας οφείλει την ύπαρξη της στη δαιμονοποίηση του αυνανισμού (χικ), η αλλαγή γενικά της στάσης της κοινωνίας σε αυτό το θέμα την απογύμνωσε από το αντιδραστικό της περιεχόμενο (λέω εγώ τώρα.... ). Με λίγα λόγια, η γλώσσα είναι κοινωνική σχέση και όσο οι άνθρωποι εργάζονται θα εργάζονται και οι λέξεις τους, που λέει και ένας γνωστός μου.

    Από εκεί και πέρα όμως υπάρχει μια σχετικότητα στο πως αξιολογείς κάποια πράγματα. Ο τίτλος π.χ. του εν λόγω ποστ δε με πείραξε (αν και κόψτε το αυτό το "λαός" οι κνίτες έλεος! κάποτε το κκσε κατηγορούσε τους μαοϊκούς για μη συνεπή μ-λ/σμό όταν το χρησιμοποιούσαν), με πείραξαν τα δύο παρακάτω:
    "αυτό που αναφέρω πιο πάνω εννοούσε ο ΠΟΥΣΤΗΣ Ο ΑΝΤΡΑΣ" και "Ενωτικά, ανθρώπινα, αριστερά, πολιτισμένα:
    ΠΟΥΤΣΑ ΚΑΙ ΞΥΛΟ !!!".

    Και άντε 'νταξει να πω για το πρώτο πάσο, είσαι "λαϊκό" παιδί έτσι εκφράζεσαι. Το δεύτερο; Ξέρεις μάλιστα και την ταινία. Πως μπόρεσες να ενσωματώσεις αυτό που στην ταινία είχε τόσο προφανή αρνητική φόρτιση στο λόγο σου δίνοντας του θετικό περιεχόμενο (μη μου πεις ότι ήταν μεταστροφή; θα χαρεί και ο φίλος μου που παρέθεσα παραπάνω).

    Σ' αυτό το δεύτερο λοιπόν αν εξαιρέσεις τον -κατά τη γνώμη μου- δυνατό να αποφευχθεί σεξισμό, υπάρχει και ένας φετιχισμός της βίας ως ίδιον του "σωστού αγωνιστή", το οποίο σωστά στο χρέωσαν και πολλοί σχολιαστές...


    Και ένα τελευταίο, λες "όπως σκέφτομαι γράφω". Να σου θυμίσω λοιπόν ότι η μορφή και το περιεχόμενο είναι άρρηκτα συνδεδεμένα. Από ότι έχω δεί στο μπλογκ σου κάθε άλλο παρά ότι σκέφτεσαι γράφεις. Κάνεις πολύ συγκροτημένη πολιτική παρέμβαση και κατα συνέπεια δεν μπορείς να διαχωρίζεις την μορφή της παρέμβασης από την "πολιτική συνέπεια" που διακρίνει το περιεχόμενο αυτής(δε σχολιάζω τις διαφωνίες που έχω προφανώς).

    αυτά. τσάο

Post a Comment



Νεότερη ανάρτηση Παλαιότερη Ανάρτηση Αρχική σελίδα