Τάξη βασιλεύει στο Indymedia


Κάτω από τα κυπαρίσσια
όλα είναι ύσηχα και ίσια.

Λαικό δημώδες

Έτσι τέλειωσε και το 10ο έτος του πελοπονησιακού πολέμου. Μετά από μισή μέρα, η ΣΟ αποφάσισε να δώσει εξηγήσεις. Κάτι πήγε εκεί να μισοπεί. Κάτι έλατε να βοηθήσετε (γιατί να έρθουμε να βοηθήσουμε, άμα δεν την παλεύετε εκεί να το κλείσετε), κάτι δε θα μας πείτε εσείς τι να κάνουμε και δε συμμαζεύεται.

Αλλά αγαπητοί μου αυτά τα ξέρουμε, τα έχουμε ξανασυναντήσει όλα αυτά τα χρόνια. Αυτό που (εγώ προσωπικά) δεν είχα ξανασυνατήσει ήταν μία τέτοιου τύπου απάντηση:

οι ''συντροφοι απο θεσσαλονικη'' που ζητησαμε να κοπουν τα χθεσινα post ειμαστε αυτοι που, ρωτησαμε, μαθαμε, ειδαμε, τι ακριβως εγινε μεταξυ εργοδοσιας και εργαζομενων βγαλαμε τα συμπερασματα μας προσεχουμε με ποιους κανουμε παρεα και θελουμε να συνεχισουμε να συνδιαλεγομαστε πινοντας ενενοχλητοι τον καφε μας με ολους αυτους τους διαφορετικους ιδεολογικα αλλα καταπληκτικους συνομηλιτες που βρισκομαστε εδω και πολλα χρονια σε αυτους τους χωρους που καποιοι εκθεσαν εδω μεσα και οπως ειπε και ο πιο πανω φτανει ρεεεεε ελεος,

ΣΟ ληξτο το θεμα καπου με κομψο τροπο για να μην παραπονιουνται για να τελειωνουμε

Update: μόλις είδα ότι ξαναμπήκε. Παίζουν τα ματάκια μου; Επίσης είχα ξεχάσει την πιο γαμάτη πρόταση. Ο κομψός τρόπος. Αχ αυτοί οι τρόποι... αυτή η κομψότητα έχει κρατήσει τη δημοκρατία μας τόσα χρόνια, και αυτή η ακομψότητα έφαγε το Στάλιν... Α ρε ΣΟ.

Από ότι είδα μέχρι τώρα αυτή η απάντηση έμεινε για 2-3 ώρες τουλάχιστον και εντωμεταξύ να έχουν κοπεί 4-5 άλλα σχόλια. Από ότι φαίνεται δεν άντεξε τόση κριτική. Επίσης από ότι φαίνεται, μάλλον πήραν πάλι τηλ. από Θεσσαλονίκη. Στην αρχή όταν το είδα φαντάστηκα ότι μπορεί να ήταν τρολάρισμα. Αλλά μετά από πολύ ώρα που εντωμεταξύ είχαν κοπεί 5-6, συμπεραίνω ότι για να το αφήνουν μάλλον δεν ήταν τρολλάρισμα.

ΣΟ ληξτο το θεμα καπου με κομψο τροπο για να μην παραπονιουνται για να τελειωνουμε

Άρα δε ζήτησε ούτε το Γκαρσόν να κοπεί, ούτε το μπαρ. Μμμμ... ούτε το μπαρ...;

Τι μάθατε και τι είδατε και δε μας λέτε και εμάς να το ξέρουμε; Κρυφό είναι; Μάλιστα από ότι φαίνεται κρυφό είναι, γιατί δε μας λένε καν ποιο είναι το συμπέρασμα που βγάζουνε. Ή μάλλον το λένε αλλά με έμμεσο τρόπο. Το συμπέρασμα που έβγαλαν είναι "ότι θέλουνε να πίνουν ανενόχλητοι τον καφέ τους, με τους υπέροχους φίλους τους". Πολιτικό συμπέρασμα με αρχίδια έτσι; Όχι μαλακίες. Ντάξει σύντροφοι, αφού το λέτε εσείς να σας αφήσουμε ανενόχλητους να πιείτε το καφεδάκι σας, μη συγχύζεστε και σας ανέβει η πίεση. Μάλιστα. Πολιτικός χώρος λοιπόν, κινηματικές δομές (έτσι λένε ότι είναι δηλ.), με διαδικασίες, με σεβασμό στην αντίθετη γνώμη με... με... με... με όλα αυτά τα ωραία που είναι όμορφα να τα γράφουμε στις μπροσούρες, αλλά άμα πρέπει να τα εφαρμόσουμε κάπου κολλάει το όλο πράμα.

Πράγματα που τα έχω ξαναδεί, μιας και δεν είμαι κάνας πιτσιρικάς πια. Πράγματα που τα έχω ξαναζήσει. Πράγματα που με πιάνει μία θλίψη και μόνο που τα σκέφτομαι. Θλίψη όχι για αυτούς τους καμμένους που θέλουν να πίνουν το καφέ τους με την υσηχία τους. Αλλά θλίψη για τον κόσμο που αναλώνεται, κατανάλώνεται, αδειάζει από αυτά και πάει σπίτι του. Ή ανοίγει καφενείο. Όσο ήμουνα και δρούσα στο Ηράκλειο σαν σπουδαστής, οι σύντροφοι μου και εγώ είμασταν ρεφορμιστές. Μετά γίναμε μπολσεβίκοι, μετά πάλι ρεφορμιστές. Ε αυτό τον χαρακτηρισμό τη μια υπερεπαναστάτης την άλλη ρεφορμιστής έχω βαρεθεί να τον ακούω. Μπορεί κάποιος να μου εξηγήσει πως γίνεται τη μια όσοι ασχολούμαστε με τα εργασιακά να είμαστε ρεφορμιστές και την ίδια στιγμή, αν πούμε ποιος είναι αφεντικό και τι στο διάολο σημαίνει αφεντικό με όρους στοιχειώδους πολιτικής οικονομίας να γινόμαστε υπερεπαναστάτες; Γιατί από τους ίδιους ακριβώς προέρχεται αυτή η κριτική. Και μπορούν ακόμα να μας εξηγήσουν πως στο διάολο γίνεται το Γκαρσόν να κατηγορείται για τυχοδιωκτισμό και πολιτικαντισμό, και όλοι όσοι έχουνε πάει στα σπίτια τους ή στα καφενεία τους να μην κατηγορούνται για εφησυχασμό και μικραστικοποίηση; Πως γίνεται αυτό το πράγμα, μόνο η βαθιά γνώση των μυστηριών της αναρχικής ιδεολογίας (διαχωρισμένη από την πραγματικότητα και την πράξη θεωρία) μπορεί να εξηγήσει.

Εγώ αυτό είδα. Και αυτό το συμπέρασμα έβγαλα, από όλη αυτή την ιστορία.

Στο Indymedia, όταν είχε πρωτοανοίξει, είχε ασκηθεί μία κριτική από τα Μητροπολιτικά Συμβούλια. Τον καιρό εκείνο, αν και μακριά την αποδέχτηκα. Με κάποιες επιφυλάξεις. Με τον καιρό διαπίστωσα, ότι η κριτική των συντρόφων τότε ήταν λάθος σε κάποια σημεία. Το ιντυμήντια είχε γίνει ένα χώρος που ανταλλάσοταν ιδέες και απόψεις, γινόταν συζητήσεις πολλές και ενδιαφέρουσες. Ο κίνδυνος δεν ήταν τόσο, του ότι δεν ξέρεις ποιος είναι αυτός που μιλάει, ούτε και η διαμεσολάβηση. Ο κίνδυνος ήταν τελικά πολύ περισσότερος πολιτικός, από ότι μπορεί να φανταζόμαστε.

Δεν θέλω να κρίνω κανέναν ηθικά για το τι κάνει στη ζωή του, ούτε εργάτες ούτε αφεντικά, δεν με ενδιαφέρει αυτό και δεν είναι αυτό το ζητούμενο. Το ζητούμενο είναι να κριθούν και στην πράξη και στο λόγο όλοι, όλες και όλα, πολιτικά.

Αρκετά όμως γιατί και έχω κουράσει και έχω κουραστεί. Θα παρακαλούσα τους πολλούς καινούριους αναγνώστες πριν με ρωτήσουν κάτι, να ρίξουν μία ματιά σε ότι έχω γράψει την τελευταία χρονιά. Πολλά εξηγούνται εκεί. Αν μπω στον κόπο να απαντήσω θα παραπέμψω εκεί. Όχι επειδή τα έχω πει όλα, αλλά επειδή εχω πει απλά κάποια πράγματα.

9 Comments:

  1. Ανώνυμος said...
    και μετά το ιντυμίντια, τί;
    Ανώνυμος said...
    Το ενδιαφέρον είναι ότι όπως το βλέπω χτίζεται στο indymedia και προφανώς κι αλλού μια πανηλίθια και κακοχωνεμένη αντίληψη για την πολιτική ορθότητα , η οποία ξεκίνησε με την πρόθεση - κι αυτή αμφισβητήσιμη - ότι τέλος πια οι απεραντολογίες και just the facts, man...και καταλήγει σε γαμημένη λογοκρισία...το indymedia δεν είναι εδώ να αποτιμηθεί, αλλά στο βαθμό που ήταν ασύδοτο, το πρόβλημα ήταν των χρηστών, τώρα είναι του μέσου....και όντως, το να διαβάζει κανείς συγκρούσεις ανάμεσα σε μπορντιγκιστές, νετσαγεφικούς και κουκουέδες είναι μεν coffee culture και σαχλαμάρα, αλλά αυτό που βλέπω εγώ τώρα είναι μαι φοβερή αντίσταση ΑΠΟ ΚΟΜΜΑΤΙΑ ΤΟΥ ΧΩΡΟΥ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟ INDY στο να συζητώνται ουσιαστικά πράγματα που έχουν να κάνουν με τα κακώς κείμενα του ίδιου του ευρύτερου χώρου και που δεν άπτωνται θεωρητικολογιών και εσωτερικής/προσωπικής προϊστόριας αλλά φανερά γενικευμένων αντιλήψεων και πρακτικών με απτές συνέπειες και εκδηλώσεις....γράφτηκαν και 5 σχόλια που ειχαν μια ουσία, εξέφραζαν θέσεις, και που προφανώς ενοχλούν...ποιους ενοχλούν; αυτούς που και καλά είναι τόσο αφοσιωμένοι στον ταξικό αγώνα ώστε να ειρωνεύνται εμάς τους υπόλοιπους που πίνουμε καφέδες με τους υπέροχους φίλους μας [ειρωνικά το είπαν καλέ τα παιδιά βάαλ, ειρωνικά] Αυτά τα παιδιά και η συντακτικοί λογοκριτές, γιατί αυτό είναι αν έχουν χάσει το πολιτικό τους κριτήριο, κι αν δεν έχουν τέτοιο, καλύτερα να μας απαλλάξουν από το νεοφανή σταχανοβιτισμό του.... εκτιμούμε αφάνταστα αυτό που έκαναν αλλά ας ξεκουραστούν και λίγο...αν πάλι δεν έχουν κριτήριο ή δεν είχαν ποτέ, τότε το indy ως υποδομή ας μείνει ασύδοτο ή ας πάει στο διάολο ρε φίλε.....ΣΤΗΝ ΚΡΙΤΙΚΗ ΤΩΝ ΨΗΦΙΑΚΏΝ ΤΡΩ(Λ)ΚΤΙΚΩΝ....δεν το περίμενα ότι θα ασχολούμουν με το indymedia, αλλά αυτό που βγήκε ήταν χρήσιμο για να δει κανείς πως αποτιμάται μια εργατική κινητοποίηση με τις χίλιες αντιφάσεις της τις οποίες και κατέκρινα...αλλα περενέβησαν προφανώς οι κλίκες και τα γκόλντεν μπόυς, τα υπέροχα πλάσματα του χώρου και είπαν εμάς τους άλλους κατίνες....δεν πειράζει, κι η κυρά Κατίνα δυνάμει συντρόφισα είναι, άλλο που γιαυτούς είναι μικροαστικό κάθαρμα...τα γκόλντεν μπόυς και γκερλς σε τροχιά κινηματικής ανόδου επί κινηματικών θνησιγενών ακτιβισμών ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ...κρίμα....

    φωνακλάς ή απαίσιο πλάσμα
    JohnyQ said...
    ξέρω θα ακουστώ πολύ παράφωνος σε αυτό το κλίμα, αλλά μια και είπες για το Στάλιν, βααλ.:-D

    μπας και σε σώσει να μπεις στο ΚΚΕ?εκεί σίγουρα δεν έχουμε κομψούς τρόπους και από ταξικότητα, τα στοιχεία κάθε συνεδρίου με την σχέση των συνέδρων με την ιδιοκτησία(εργάτης, αυτοαπασχολούμενος-ελεύθερος επαγγελματίας, αγρότης) δημοσιεύονται.

    πέρα απ'την πλάκα, η λογοκρισία στο ίντυ, υπήρχε και παλιότερα νομίζω...
    avanti_maestro said...
    johnyq μας κανεις πλακα ετσι???
    κκε και εργατικη κατευθυνση το πιο συντομο ανεκδοτο
    Ανώνυμος said...
    βααλ τι έγινε εσύ δεν δέχτηκες κανένα συντροφικό τηλεφώνημα από θεσσαλονίκη;
    JohnyQ said...
    "εργατική κατεύθυνση"???

    εγώ μιλάω για ταξική κατεύθυνση προς το πρωτοπόρο κομμάτι της κοινωνίας, την εργατική τάξη.

    εκεί ρίχνουμε το βάρος μας και προκύπτει από στοιχεία και γεγονότα. σου έδωσα τη σύνθεση των συνέδρων. σε πορεία 90 χρόνων είμαστε σε κάθε αγώνα της εργατικής τάξης.Ε.Λ.Α.Σ., η τρίχρονη εποποιία του Δ.Σ.Ε., απεργίες στο πειραιά δεκαετία '20, απεργία 1921-Καλαμάτα, απεργίες καπνεργατών-Κομοτηνή, ίδρυση ΓΣΕΕ, Μεγάλη απεργία στο Λαύριο-1929, μετά το πραξικόπημα στην ηγεσία ίδρυση Ενωτικής ΓΣΕΕ, 1934 απεργία λιμενεργατών Καλαμάτα, απεργία χαλκουργών 1932, Μάης 1936-500,000 εργάτες απεργούν μετά από διακήρυξη του ΚΚΕ, Εργατικό ΕΑΜ, απεργία 1957, Δεκέμβρης 1961 απεργία οικοδόμων, Νέα Μανωλάδα Ηλείας-2008 δίπλα στους μετανάστες εργάτες-γης,

    ας μην μιλάμε στον αέρα.εσύ τι στοιχεία έχεις για να αποδείξεις το αντίθετο?(αν έχεις..)
    Ανώνυμος said...
    Ειναι δυνατον να εισαι τοσο τυφλος που να μην βλεπεις οτι υπαρχει ενα χασμα μισου αιωνα ('57-'08) στα ιδια σου τα παραδειγματα; Τσου ντε!
    reddove said...
    χεχε
    οι μουλαδες συντροφοι μου μου τα λενε αυτα, να που τα παραδεχεται επι της ουσιας και ενας κκες, για τη ρεβιζιονιστικη στροφη του κκε απο το 56 και μετα.
    avanti_maestro said...
    καλα καλα μου φαινεται ανουσιο να συνεχισω μια τετοια συζητηση ασε που τα λεει κ ο βααλ πολυ ομορφα πιο πανω..
    πηγαινε τωρα κ κανε παρεα στους ΕΒΕδες συντροφους σου, δωσε λιγα ακομη γαρυφαλλα στην αστυνομια, κανε μια ωραια αλυσιδα μπροστα στην εκθεση να μην περναει κανεις αλλος, βρεστα με τις κατασκευαστικες εταιρειες στους οικοδομους και συνεχισε τη ζωη σου λεγοντας μας ομορφα παραμυθακια για το 40...
    Κι οσο για το 40-50 τα εγκληματα του ΚΚΕ απεναντι σε μια ολοκληρη γενια αγωνιστων δυστυχως καποιοι τα πληρωνουμε ακομα...

Post a Comment



Νεότερη ανάρτηση Παλαιότερη Ανάρτηση Αρχική σελίδα