Η χτεσινή μέρα κατά τη γνώμη μου ήτανε μια ιστορική μέρα, μάλλον ελάχιστοι το συνειδητοποιήσαν.
Είναι η πρώτη φορά όπου γίνεται πορεία μεταναστών σε αυτή τη χώρα και ειναι δυναμική. Και όχι απλά ειναι δυναμική: δεν κολλάει στο να συγκρουστεί ευθέως με τους μπάτσους, δεν κολλάει στο να είναι ανυπάκουη στους διαμεσολαβητές των κοινοτήτων (οι περισσότερες με εντελώς αντιδραστικό ρόλο), δεν κολλάει στο να διασχίσει το κέντρο και να αρχίσει να τα σπάει, δεν κολλάει στο να πετύχει 2 φασίστες στην Ομόνοια και να τους σαπίσει. Και τέλος δεν κολλάει να πάει και να διαμαρτυρηθεί έξω από το μπατσάδικο στον Άγιο Παντελεήμονα.
Και ας μην γελιόμαστε: το κοράνι δεν ήταν παρά η αφορμή. Γιατί από αιτίες έχουνε ένα σωρό. Άλλωστε, επειδή τυχαίνει να γνωρίζω πολλούς αφγανούς και να διατηρώ και επαφή μαζί τους, ουδείς από αυτούς είναι ιδιαίτερα θρησκευόμενος. Άλλωστε και για να μην ξεχνιόμαστε οι πρώτοι από αυτούς είχαν φύγει απο εκεί και εξαιτίας των Ταλιμπάν.
Κατα κύριο λόγο όμως και εδώ είναι η τεράστια σημασία της πορείας αυτής, είναι ότι αυτή είναι μία απάντηση στις φασιστοσυνάξεις στην Ομόνοια πριν 2 βδομάδες. Και είναι τεράστια σημασία αυτής της κίνησης γιατί την έκαναν μόνοι τους, χωρίς την διαμεσολάβηση της αριστεράς και της τριτοκοσμικής της ενοχής.
Είναι η πρώτη φορά όπου γίνεται πορεία μεταναστών σε αυτή τη χώρα και ειναι δυναμική. Και όχι απλά ειναι δυναμική: δεν κολλάει στο να συγκρουστεί ευθέως με τους μπάτσους, δεν κολλάει στο να είναι ανυπάκουη στους διαμεσολαβητές των κοινοτήτων (οι περισσότερες με εντελώς αντιδραστικό ρόλο), δεν κολλάει στο να διασχίσει το κέντρο και να αρχίσει να τα σπάει, δεν κολλάει στο να πετύχει 2 φασίστες στην Ομόνοια και να τους σαπίσει. Και τέλος δεν κολλάει να πάει και να διαμαρτυρηθεί έξω από το μπατσάδικο στον Άγιο Παντελεήμονα.
Και ας μην γελιόμαστε: το κοράνι δεν ήταν παρά η αφορμή. Γιατί από αιτίες έχουνε ένα σωρό. Άλλωστε, επειδή τυχαίνει να γνωρίζω πολλούς αφγανούς και να διατηρώ και επαφή μαζί τους, ουδείς από αυτούς είναι ιδιαίτερα θρησκευόμενος. Άλλωστε και για να μην ξεχνιόμαστε οι πρώτοι από αυτούς είχαν φύγει απο εκεί και εξαιτίας των Ταλιμπάν.
Κατα κύριο λόγο όμως και εδώ είναι η τεράστια σημασία της πορείας αυτής, είναι ότι αυτή είναι μία απάντηση στις φασιστοσυνάξεις στην Ομόνοια πριν 2 βδομάδες. Και είναι τεράστια σημασία αυτής της κίνησης γιατί την έκαναν μόνοι τους, χωρίς την διαμεσολάβηση της αριστεράς και της τριτοκοσμικής της ενοχής.
13 Comments:
Νεότερη ανάρτηση Παλαιότερη Ανάρτηση Αρχική σελίδα
Subscribe to:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
γιατι αφησαμε να χωσει το θεαμα τους διαχωρισμους του μεταξυ "φονταμενταλιστων του ισλαμ" και "ελληνικης κοινωνιας";
πληρης ανεπαρκεια του "χωρου" να παιξει εστω κι εναν υποτυπωδως επαναστατικο ρολο, αντε για κανα μπουκαλι στη τρικουπη και καμια αλληλεγγυη στον ταδε το πολυ... κι ολος ο κοσμος του "δεκεμβρη", που χαθηκανε ολοι αυτοι.......................
να υπερασπιστουμε αμεσα και ανοιχτα τους οργισμενους μεταναστες του κεντρου!
Αν ήταν θρησκευτικό καθαρά το κίνητρό τους δε θα έπρεπε να ξεσηκωθούν και οι μουσουλμάνοι-έλληνες πολίτες της Κομοτηνής για παράδειγμα; Οι άλλοι μουσουλμάνοι στις άλλες πόλεις π.χ.;
Έχει σημασία αυτό.
Από κει και έπειτα η συμπεριφορά κράτους και μπάτσων πηγαίνει από τη μια γελοιότητα στην άλλη (συνηθισμένο βέβαια, αλλά εντελώς βλακώδες να το βλέπεις). Δεν μπορούν να την υπερασπιστούν ούτε οι λακέδες τους. Εδώ άκουγα και καθεστωτικά ΜΜΕ που καταδίκαζαν!
Άντε γιατί με τις τόσες προϋποθέσεις (υπερβολική θρησκεία, καταπίεση γυναικών κλπ κλπ) έχουμε χάσει το μπούσουλα...
Πολύ σωστή η εκφραση.. "τριτοκοσμική ενοχή της αριστεράς".
Θα συμπλήρωνα για όλους τους γκρινιάρηδες "κινηματικούς" το παλαιό ρητό από τους παππούδες μας "Όποιος δε θέλει να ζυμώσει, πέντε μέρες κοσκινίζει"...
Επίσης για την απουσία του χώρου. Είναι μεγάλο λάθος του "χώρου" που δεν έχει δημιουργήσει σταθερές σχέσεις με αυτή την κοινότητα. Ας μην επεκταθούμε στους λόγους. Έχουμε βρεθεί βέβαια μαζί στον δρόμο και έχουμε συγκρουστεί πλάι πλάι αλλά σταθερή σχέση με την μορφή διαλόγου, συνέλευσης, ανταλλαγής απόψεων δεν υπάρχει όπως για παράδειγμα υπάρχει με τους Σενεγαλέζους. Λογικό είναι λοιπόν όταν οι συγκεκριμένη κοινότητα βγήκε στο δρόμο να υπάρχει ένα μούδιασμα και μία επιφύλαξη. Ο κύριος λόγος βέβαια ήταν η αφορμή των κοινητοποιήσεων. Οι μετανάστες αυτοί έχουν τραβήξει τα πάνδεινα. Ρατσιστικές συγκεντρώσεις στην γειτονιά τους, συχνές σκούπες, επιθέσεις από φασίστες, βασανιστήρια στο ΑΤ Αγ. Παντελεήμονα. Παρόλα αυτά όμως δεν είχαν βγει στο δρόμο όπως τώρα. Δεν βγήκαν από τα ρούχα τους για τα μαχαίρια και τα γκλομπς και βγήκαν για μία σελίδα από το Κοράνι. Εφόσον λοιπόν δεν ξέρουμε και πολλά για αυτούς λογικό δεν είναι να φοβηθούν πολλοί μήπως βρεθούν δίπλα δίπλα με τίποτα θρησκόληπτους φανατικούς που κραδένουν το Κοράνι και φωνάζουν ο θεός είναι μεγάλος. Λογικό δεν είναι να τους προκαλούν αποστροφή η εκφώνηση λόγων από ιερείς στις συγκεντρώσεις;
Όταν οι άνθρωποι αυτοί δεν έχουν καμία ελπίδα για καλύτερη ζωή ή μάλλον η επιβίωση είναι θέμα τύχης τότε η ελπίδα βρίσκεται είτε στην επανάσταση είτε στον Αλλάχ. Χωρίς να ξέρω και πολλά νομίζω πως την ελπίδα για την επανάσταση δεν την έχουν αλλά ούτε καν την επλίδα της σοσιαλδημοκρατίας, του κοινωνικού κράτους κτλ. Το γιατί δεν την έχουν και πως θα την αποκτήσουν είναι επίσης μεγάλη κουβέντα. Όσο υπάρχει αυτό το κενό όμως τόσο πιο πολύ θα στρέφονται στον θεό αυτό είναι ένα πολύ κακό σενάριο.
Πιθανότατα έχεις δίκιο για τους μουσουλμάνους. Σωστά διαβλέπεις ότι η θρησκεία είναι κάτι το πολιτιστικό γι αυτούς και όχι κάτι το μεταφυσικό.
Τώρα, αν έβλεπες πχ μια πορεία ορθοδόξων χριστιανών των Βαλκανίων κατά του πολέμου στη Γιουγκοσλαβία ή μια διαδήλωση Ελλήνων που κρατάνε χριστιανικές εικόνες κατά των ΗΠΑ θα σκεφτόσουν το ίδιο ή εκεί θα επρόκειτο για φανατικούς χριστιανούς;
Απο εκεί και πέρα. Καλό ειναι να αντιλφθούμε και να έχουμε την οξυδέρκεια να αντιληφθούμε ορισμένα πράγματα.
Σαν πρωτο και πιο σημαντικό το ότι οι μετανάστες δεν ειναι ένα ενιαίο σώμα. Μετανάστης είναι μια ιδιότητα. Μία κοινωνική ιδιότητα πολύ λιγότερο σημαντική απο αυτή της οικονομικής σχέσης και τις σχέσεις εξουσίας. Μετανάστης σε μια χώρα ειναι και ο πολιτικός πρόσφυγας απο το Ιράν και ο επιχειρηματίας που κάνει μπίζνες και ζει και μενει στην Ελλάδα.
Προφανώς βέβαια σε κάποιες εθνικότητες αυτή η σχεση δεν είναι ετσι και αλλιώς ισόποσα μοιρασμένη. Αυτό όμως αυτομάτως δεν μετατρέπει τους τάδε ή τους δείνα σε επαναστατικό υποκείμενο ή κατι άλλο τέλος πάντων.
Επιπλέον, οι διαχωρισμοί (με βαση το έθνος, τη θρησκεία, τη φυλή κλπ) θα κουβαλιούνται καταρχήν και στη χώρα υποδοχής. Και δεν μπορεί να γίνει αλλιώς.
Αλλά είναι οι επαναστατικές διαδικασίες στην ίδια τη χώρα της υποδοχής οι οποίες θα συτνρίψουνε αυτους τους διαχωρισμους στην καθημερινότητα του αγώνα.
μμ...
το ερώτημα σου δεν εχει αξία νομίζω; Είναι σα να ρωτάς: αφού η επανάσταση του '21 αφορουσε όλους τους έλληνες γιατί δεν ξεσηκώθηκαν ΟΛΟΙ οι έλληνες... (πρόσεξε το όλοι σε παρακαλώ).
Πάντως στην πορεία ήταν και άλλης καταγωγής μετανάστες.
Γατε ανοίγεις ενα μεγάλο ζήτημα και καυτό...
Θα προσπαθήσω να το θέσω εν συντομία. Δεν κρίνω ΕΚΕΙ τι κάνουνε σε σχέση με εδώ. Κρίνω ΕΚΕΙ τι κάνουν σε ΣΧΕΣΗ με ΕΚΕΙ, προκειμένου να δω πως μπορεί να βοηθηθεί το εδώ.
Τη Χαμάς πχ. δεν την θεωρώ αντιδραστική επειδή δεν ταιρίαζει με την ιδεολογία μου. Τη θεωρώ αντιδραστική μέσα στην ιστορική της ανάπτυξη και στην ηττα του επαναστατικου κινήματος ΕΚΕΙ. Και αυτό το χρησιμοποιώ μπας και φανεί χρήσιμο εδώ.
(Δεν ξερω αν με πιάνεις...)
redringa γενικώς με καλυπτεις, δεν ηθελα να υπεισέλθω σε λεπτομέρειες και σε άλλα ζητήματα και το άφησα απλά εκει.
Το ξέρω οτι και αλλες φορές έχουνε παίξει αντιδράσεις εκ μερους τους και πολλες φορες στην πατρα εχει γίνει χαμός.
Απλά νομίζω υπάρχει μια ποιοτική διαφορα αυτή τη φορά: δεν βγηκαν να υπερασπιστουνε την ύπαρξη τους οπως πχ στην αντισυγκέντρωση στο Αγ. παντελεήμονα, αλλά βγήκαν επιθετικά πια απέναντι στις συνθήκες που βιώνουνε.
Κύριε Κ.
Το θέμα δεν είναι τα συμβολα που κρατάει ή δεν κρατάει μια πορεία το θέμα είναι το συνολικό πλαίσιο μέσα στο οποίο αρθρώνεται ένα γεγονός.
Στην περίπτωση που αναφέρεις μάλλον θα μιλήσω για φανατικους χριστιανούς. Το Ελλάς Σερβία Συμμαχία δεν ήταν απλά φιλειρηνισμός καλών χριστιανών. (Ποιοι καλοί χριστιανοί θα θέλανε να μοιράσουνε την Μακεδονία μεταξύ Σερβίας Ελλάδας;) Αλλά ότι αυτός ο φιλειρηνισμός συνοδευοταν και απο μία θέση υπέρ ενός απο τους 3 εμπόλεμους.
Δεν καλούσαν αν θυμάμαι καλά τους αδερφους σέρβους να σταματουνε να σφάζουνε μουσουλμάνους.
Οπότε μην το βάζεις τοσο απλοικα.
Αυτό που θέλω να πω είναι ότι δεν μπορείς στην μία περίπτωση να διαβλέπεις ΜΗ θρησκευτικά κίνητρα και στην άλλη να λες ότι πρόκειται για θρησκευτικό φανατισμό!
Συντρίψανε τους διαχωρισμούς και παλεύουνε "χέρι με χέρι" με τους Γερμανούς εργάτες;
Τουλάχιστον πριν 100+ χρόνια οι αριστεροί δεν λέγανε μόνο ευχολόγια, αλλά και αναλύσεις της συγκεκριμένης πραγματικότητας. Π.χ.:
Γράφει το 1983 ο Ένγκελς:
(...) οι αμερικανικές συνθήκες διαμορφώνουν μεγάλες και ιδιαίτερες δυσκολίες για μια συνεχή ανάπτυξη ενός κόμματος των εργατών.
»Πρώτον, το Σύνταγμα είναι βασισμένο, όπως και στην Αγγλία, στη διακυβέρνηση των κομμάτων και αυτό συνεπάγεται ότι κάθε ψήφος για οποιονδήποτε υποψήφιο, που δεν καταλήγει στα δύο κυβερνητικά κόμματα, να θεωρείται χαμένη.
»Δεύτερον, ειδικότερα, η μετανάστευση που διαχωρίζει τους εργάτες σε δύο ομάδες: τους αυτόχθονες και τους ξένους, με τους τελευταίους να αποτελούνται από (1) Ιρλανδούς, (2) Γερμανούς και (3) πολλές μικρές ομάδες, καθεμιά από τις οποίες καταλαβαίνει μόνο τον εαυτό της: Τσέχοι, Πολωνοί, Ιταλοί, Σκανδιναυοί κ.λπ. Μετά, υπάρχουν και οι μαύροι. Για να σχηματιστεί ένα ενιαίο κόμμα από όλους αυτούς χρειάζονται ασυνήθιστα ισχυρά κίνητρα. Κάθε τόσο υπάρχει, μια ξαφνική, βίαιη έκρηξη, αλλά το μόνο που χρειάζεται η αστική τάξη είναι να περιμένει υπομονετικά, και τα ετερόκλητα στοιχεία της εργατικής τάξης θα αποσυντεθούν ξανά.Ο ίδιος έχει γράψει επίσης για τους Ιρλανδούς μετανάστες στην Αγγλία:
Ένα τέτοιο ανταγωνιστή έχει να αντιπαλέψει λοιπόν ο άγγλος εργαζόμενος, έναν ανταγωνιστή του κατώτερου επιπέδου για μια ανεπτυγμένη χώρα, που ακριβώς γι' αυτό απαιτεί μικρότερους μισθούς από κάθε άλλο. Τίποτα άλλο δεν μπορεί να συμβεί λοιπόν εκτός από, όπως λέει και ο Καρλάιλ, να μειωνονται όλο και λιγότερο οι μισθοί του άγγλου εργάτη, σε κάθε τομέα που ο Ιρλανδός τον ανταγωνίζεται. Και αυτοί οι τομείς είναι πολλοί.
Όλες οι θέσεις που απαιτούν ελάχιστες ή καθόλου δεξιότητες είναι ανοικτές στον Ιρλανδό. Τέτοιου είδους δουλειές, είναι επομένως, πλυμμηρισμένες από Ιρλανδούς: κτίστες, κουβαλητές, πλεχτάδες, περιστασιακά εργαζόμενοι, κλπ αριθμούν πλήθος Ιρλανδών και η πίεση που ασκεί αυτή η εθνότητα έχει συνεισφέρει πολύ στη μείωση των μισθών και την υλική πτώση της εργατικής τάξης. (...)
Είναι εύκολο να καταλάβει κανείς πως η αξιοθρήνητη θέση των άγγλων εργαζομένων, απειλούμενη από τη σύγχρονη ιστορία και τις άμεσες συνεπειές της, έχει υποβαθμιστεί ακόμα περισσότερο από την παρουσία του ιρλανδέζικου ανταγωνισμού.
Οι μετανάστες δεν είναι ένα ενιαίο σώμα, όπως υπονοεί η αρχική ανάρτηση (και σύσσωμα τα διάφορα αριστερά ιδεολογήματα). Στις παρασκευιάτικες πορείες κατεβαίνουν συγκεκριμένες "παρατάξεις" ως επι το πλείστον. Που τους τη χαλάνε οι "αραπάδες" όπως μας εξήγησε ένας απεχθής μελαμψός κύριος που περιφρουρούσε την πορεία με ένα παλούκι, που θέλουν φασαρίες.
Καμμία χιλιάδα βλαμμένων που ουρλιάζουν "Ενας είναι ο Αλλάχ και προφήτης του ο Μωάμεθ" στα σίγουρα δεν αντιπροσωπεύουν όλους τους μετανάστες. Με τον ίδιο τρόπο που μερικές χιλιάδες παραμυθιασμένων ή απλά ηλιθιων Ελλήνων δεν αντιπροσώπευαν όλους τους έλληνες στις πορείες για τη μακεδονία.
Θα είχε ίσως πολύ μεγαλύτερη αξία μια πορεία για τον αγ.παντελεήμονα, αυτό ναι, θα μπορούσε ίσως να μας κάνει να υποπτευθούμε μια αυτοργάνωση των μεταναστών αλλά τα συγκεκριμένα πολιτικά παιχνίδια που δείχνουν να παίζονται στις πορείες, συγκεκριμένων τάσεων (και υποψιάζομαι ιδιαίτερα εχθρικών δια τη ζωή εν γένει) των εν ελλάδι μεταναστών, καλό είναι να περνάνε απο μια κριτική πρώτα πριν εκθειαστούν ως πολύ σημαντικές. Διότι ενδέχεται να είναι και απλά ανησυχητικές.
Κατά τα άλλα τα φασισταριά συνεχίζουν να λυμαίνονατι το κέντρο παρέα με τους μπάτσους. Σίγουρα διάφοροι μετανάστες βρήκαν το χώρο στις 2 πορείες -στην 1η για την ακρίβεια- να εκφράσουν την οργή τους εν γένει (και μερικοί συνελήφθησαν απο τους μπάτσους κατόπιν υποδείξεως των αρχηγών κοινοτήτων)αλλά αυτή η οργή παρέμεινε αστόχευτη και χαλιναγωγίσιμη. Στη δράση άλλωστε στον αγ.πανελεήμονα για την απελυθέρωση της παιδικής χαράς, δεν υπήρξε καμμία πλαισίωση απο μετανάστες. Κατανοητό εν μέρει, αλλά σε μια περίοδο γενικού υποτίθεται ξεσηκωμού, έχει κι αυτό τη σημασία του.
Οπότε ούτε την προηγούμενη βδομάδα, ούτε χτες, κατέβηκαν μόνοι τους οι "μετανάστες". Η πλειοψηφία των μεταναστών ήταν στις δουλειές τους, στα μπάνια τους, ή στο σπίτι τους βαρώντας τα παιδιά τους. Οπως και κάθε καλός έλληνας μικροαστός άλλωστε.Η καταπίεση κάποιου δεν τον κάνει και συμμαχό μας απαραίτητα.