Σε μερικές μέρες είναι η παγκόσμια ημέρα κατά του AIDS. Θα διαβάσουμε λοιπόν τις ετήσιες αναφορές στις εφημερίδες, θα δούμε καμιά τραγουδάρια να τραγουδάει και όλα εντάξει. Όλα εντάξει;
Η ασθένεια. Η οποιαδήποτε ασθένεια είναι κοινωνική κατασκευή. Φτιάχνεται δηλ. μέσα στην ιστορικότητα της κοινωνικής εξέλιξης, και από την στιγμή που η ιστορική εξέλιξη είναι η συγκεκριμένη καπιταλιστική συνθήκη πολύ φοβάμαι ότι το μισό της ασθένειας είναι το κέρδος. Για να το πω πιο ρητά: Τουλάχιστον το μισό του λόγου περί ασθένειας σήμερα είναι κατασκευασμένο από τις φαρμακοβιομηχανίες και τους γιατρούς. Δεν υπάρχει πιο αισχρό παράδειγμα πάνω σε αυτό από την "ψυχιατρική". "Επιστήμονες" με περισσή ευκολία βάζουν και βγάζουν συμπεριφορές από τον κατάλογο ψυχικών ασθενειών. Είναι νομίζω γνωστή λίγο πολύ σε όσους διαβάζουν εδώ η κριτική του ρεύματος της αντί-ψυχιατρικής. (Εμένα η κριτική μου ήταν πάντα πολύ απλή: Δεν υπάρχει ψυχή και άρα δεν μπορεί να υπάρξει ιατρική επί πράγματος που δεν υφίσταται.) Το ίδιο ισχύει λίγο πολύ και για τις υπόλοιπες ασθένειες. Ένα πολύ απλό παράδειγμα: σε ένα σωρό τηλεοπτικά περιοδικά είναι γεμάτα με διαφημίσεις για χάπια για την εμμηνόπαυση. Έτσι μία φυσιολογική διαδικασία του γυναικείου σώματος αποκτά σιγά σιγά τα χαρακτηριστικά μίας ασθένειας και άρα κέρδη για την τσέπη μερικών.
Τέλος πάντων κάθε ασθένεια είναι και λόγος, δηλ. προπαγάνδα και διαφήμιση στην καλύτερη απόπειρα ελέγχου και τρομοκρατίας στην χειρότερη.
Με το ΑΙDS συμβαίνουν τα χειρότερα. Εκεί που πραγματικά είναι ένα τεράστιο κοινωνικό πρόβλημα, δηλ. την υποσαχάρια Αφρική ελάχιστα λέγονται ή γίνονται εκτός από την στυγνή εκμετάλλευση αυτών των περιοχών από τις φαρμακοβιομηχανίες που πουλάνε τα αντιρετροικά φάρμακα. Ενώ στη δύση, είναι ναι μεν πρόβλημα, αλλά πολύ πιο περιορισμένο από όσο το ήθελε η φιλολογία της ασθένειας πριν 10,15 και 20 χρόνια.
Έτσι η βασική τους δουλειά εδώ είναι να προσπαθούν να μας τρομοκρατούν. Δύο τελευταία παραδείγματα των τελευταίων ημερών. Όχι δεν είναι κάνα 7ΜερεςΤV ή Espresso είναι η έγκυρη Ελευθεροτυπία και η politically correct Athens Voice. Διαβάζουμε λοιπόν στην Ελευθεροτυπία αυτό εδώ: Το AIDS θεριεύει πάνω στην δική μας άγνοια. Στο άρθρο μας λέει τα τελευταία νέα από το "μέτωπο". Μόνο που στα τελευταία νέα από το μέτωπο όλως παραδόξως τα 3/4 του κειμένου είναι το πόσο καλά είναι τα αντιρετροικά φάρμακα. Ενώ έχουμε μόνο έναν αριθμό και αυτός δεν είναι καν απόλυτος. Ένα ίσως 20%... Μάλιστα κατα τα άλλα τα ΜΜΕ φροντίζουν για την ενημέρωση μας. Και η ενημέρωση μας δεν είναι βάλε προφυλακτικό ας πούμε, είναι τι καλά που είναι τα φάρμακα. Περίεργο... Δεν έδωσα συνέχεια στην σκέψη μου και δεν θα έδινα αν δεν έβλεπα και μία αισχρή, απαράδεκτη και σεξιστική διαφήμιση στην Athens Voice...
Η διαφήμιση δείχνει ένα τύπο από πλάι και πίσω και μία γυναίκα να πάει να τον αγκαλιάσει κρατώντας μία τσάντα από ψώνια. Καi γράφει στη μέση "Τι δώρο του έφερες; Για να μάθεις κάνε το τεστ!" Και από κάτω "2 άτομα κολλάνε ΗΙV κάθε μέρα στην Ελλάδα" (δίπλα έχει έναν αστερίσκο που παραπέμπει στο εξής: 485 νέα περιστατικά εκδηλώθηκαν από 1/1/2006 εώς 31/10/2006 στην Ελλάδα. Πηγή Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων). Και τέλος κάνε το τέστ ανώνυμα και δωρεάν.
Η "διαφήμιση-κοινωνικό μύνημα" παρουσιάζει την γυναίκα σαν την απειλη του άντρα. Απαράδεκτο. Επιστημονικά. Κοινωνικά. Πολιτικά. Αυτό είναι νέτη σκέτη προπαγάνδα. Είναι ο πιο άθλιος και ο πιο απαράδεκτος σεξισμός. Τα προτυπα από όπου αντλεί η διαφήμιση τους συμβολισμούς είναι γνωστά. Η γυναίκα είναι φορέας του κακού. Η παλιά καλή χριστιανική άποψη 2.000 ετών γιατί να το παίξουμε πρωτότυποι; Δεν ξέρω αν πρέπει ή όχι να αναλύσω την σειμειολογία της διαφήμισης όπως και την σημασία της παραπάνω. Θα πω μόνο το εξής τραβώντας την λογική τους στα άκρα. Οι γυναίκες αντιπροσωπεύουν το 1/5 (το 19,5 των δηλωθέντων κρουσμάτων HIV συνολικά) των ασθενών. Και επίσης είναι γνωστό ότι η ετεροφυλόφιλη επαφή είναι ο λιγότερο διαδεδομένος τρόπος σεξουαλικής μετάδοσης. Και όπου τα νούμερα μας λένε ότι το 12,1 % των ανδρών μολύνθηκε από ετεροφυλόφιλη επαφή ενώ στις γυναίκες το ποσοστό είναι 67,8%. Με απλά λόγια αυτοί που απειλούνται από την ετεροφυλόφιλη επαφή δεν είναι οι αντρες αλλά οι γυναίκες. (Όλα τα νούμερα είναι από το επιδημιολογικό δελτίο του ΚΕΕΛΠΝΟ.)
Και δεύτερον και πολύ πιο σημαντικό η διαφήμιση κάτω κάτω έχει την ευγενική χορηγία της Gilead. Τι είναι αυτή; Απλά μία φαρμακευτική που πουλάει φάρμακα για το AIDS/HIV. Να υποθέσουμε ότι είναι και η εταιρεία που πουλάει τα τεστ διάγνωσης στο κράτος; Απλά πράγματα έτσι δεν είναι; Ο στόχος της "διαφήμισης-κοινωνικού μυνήματος" όμως δεν είναι οι άντρες. Ο στόχος είναι οι γυναίκες, οι οποίες προφανές κάνουν πιο λίγες διαγνωστικές εξετάσεις, και έτσι μέσω αυτής της "διαφήμισης-κοινωνικού μυνήματος" προσπαθούν να τις πείσουν να κάνουν περισσότερα...
Ότι δηλαδή προσπαθούν να κάνουν και οι διαφημίσεις για σερβιέτες...
Η ασθένεια. Η οποιαδήποτε ασθένεια είναι κοινωνική κατασκευή. Φτιάχνεται δηλ. μέσα στην ιστορικότητα της κοινωνικής εξέλιξης, και από την στιγμή που η ιστορική εξέλιξη είναι η συγκεκριμένη καπιταλιστική συνθήκη πολύ φοβάμαι ότι το μισό της ασθένειας είναι το κέρδος. Για να το πω πιο ρητά: Τουλάχιστον το μισό του λόγου περί ασθένειας σήμερα είναι κατασκευασμένο από τις φαρμακοβιομηχανίες και τους γιατρούς. Δεν υπάρχει πιο αισχρό παράδειγμα πάνω σε αυτό από την "ψυχιατρική". "Επιστήμονες" με περισσή ευκολία βάζουν και βγάζουν συμπεριφορές από τον κατάλογο ψυχικών ασθενειών. Είναι νομίζω γνωστή λίγο πολύ σε όσους διαβάζουν εδώ η κριτική του ρεύματος της αντί-ψυχιατρικής. (Εμένα η κριτική μου ήταν πάντα πολύ απλή: Δεν υπάρχει ψυχή και άρα δεν μπορεί να υπάρξει ιατρική επί πράγματος που δεν υφίσταται.) Το ίδιο ισχύει λίγο πολύ και για τις υπόλοιπες ασθένειες. Ένα πολύ απλό παράδειγμα: σε ένα σωρό τηλεοπτικά περιοδικά είναι γεμάτα με διαφημίσεις για χάπια για την εμμηνόπαυση. Έτσι μία φυσιολογική διαδικασία του γυναικείου σώματος αποκτά σιγά σιγά τα χαρακτηριστικά μίας ασθένειας και άρα κέρδη για την τσέπη μερικών.
Τέλος πάντων κάθε ασθένεια είναι και λόγος, δηλ. προπαγάνδα και διαφήμιση στην καλύτερη απόπειρα ελέγχου και τρομοκρατίας στην χειρότερη.
Με το ΑΙDS συμβαίνουν τα χειρότερα. Εκεί που πραγματικά είναι ένα τεράστιο κοινωνικό πρόβλημα, δηλ. την υποσαχάρια Αφρική ελάχιστα λέγονται ή γίνονται εκτός από την στυγνή εκμετάλλευση αυτών των περιοχών από τις φαρμακοβιομηχανίες που πουλάνε τα αντιρετροικά φάρμακα. Ενώ στη δύση, είναι ναι μεν πρόβλημα, αλλά πολύ πιο περιορισμένο από όσο το ήθελε η φιλολογία της ασθένειας πριν 10,15 και 20 χρόνια.
Έτσι η βασική τους δουλειά εδώ είναι να προσπαθούν να μας τρομοκρατούν. Δύο τελευταία παραδείγματα των τελευταίων ημερών. Όχι δεν είναι κάνα 7ΜερεςΤV ή Espresso είναι η έγκυρη Ελευθεροτυπία και η politically correct Athens Voice. Διαβάζουμε λοιπόν στην Ελευθεροτυπία αυτό εδώ: Το AIDS θεριεύει πάνω στην δική μας άγνοια. Στο άρθρο μας λέει τα τελευταία νέα από το "μέτωπο". Μόνο που στα τελευταία νέα από το μέτωπο όλως παραδόξως τα 3/4 του κειμένου είναι το πόσο καλά είναι τα αντιρετροικά φάρμακα. Ενώ έχουμε μόνο έναν αριθμό και αυτός δεν είναι καν απόλυτος. Ένα ίσως 20%... Μάλιστα κατα τα άλλα τα ΜΜΕ φροντίζουν για την ενημέρωση μας. Και η ενημέρωση μας δεν είναι βάλε προφυλακτικό ας πούμε, είναι τι καλά που είναι τα φάρμακα. Περίεργο... Δεν έδωσα συνέχεια στην σκέψη μου και δεν θα έδινα αν δεν έβλεπα και μία αισχρή, απαράδεκτη και σεξιστική διαφήμιση στην Athens Voice...
Η διαφήμιση δείχνει ένα τύπο από πλάι και πίσω και μία γυναίκα να πάει να τον αγκαλιάσει κρατώντας μία τσάντα από ψώνια. Καi γράφει στη μέση "Τι δώρο του έφερες; Για να μάθεις κάνε το τεστ!" Και από κάτω "2 άτομα κολλάνε ΗΙV κάθε μέρα στην Ελλάδα" (δίπλα έχει έναν αστερίσκο που παραπέμπει στο εξής: 485 νέα περιστατικά εκδηλώθηκαν από 1/1/2006 εώς 31/10/2006 στην Ελλάδα. Πηγή Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων). Και τέλος κάνε το τέστ ανώνυμα και δωρεάν.
Η "διαφήμιση-κοινωνικό μύνημα" παρουσιάζει την γυναίκα σαν την απειλη του άντρα. Απαράδεκτο. Επιστημονικά. Κοινωνικά. Πολιτικά. Αυτό είναι νέτη σκέτη προπαγάνδα. Είναι ο πιο άθλιος και ο πιο απαράδεκτος σεξισμός. Τα προτυπα από όπου αντλεί η διαφήμιση τους συμβολισμούς είναι γνωστά. Η γυναίκα είναι φορέας του κακού. Η παλιά καλή χριστιανική άποψη 2.000 ετών γιατί να το παίξουμε πρωτότυποι; Δεν ξέρω αν πρέπει ή όχι να αναλύσω την σειμειολογία της διαφήμισης όπως και την σημασία της παραπάνω. Θα πω μόνο το εξής τραβώντας την λογική τους στα άκρα. Οι γυναίκες αντιπροσωπεύουν το 1/5 (το 19,5 των δηλωθέντων κρουσμάτων HIV συνολικά) των ασθενών. Και επίσης είναι γνωστό ότι η ετεροφυλόφιλη επαφή είναι ο λιγότερο διαδεδομένος τρόπος σεξουαλικής μετάδοσης. Και όπου τα νούμερα μας λένε ότι το 12,1 % των ανδρών μολύνθηκε από ετεροφυλόφιλη επαφή ενώ στις γυναίκες το ποσοστό είναι 67,8%. Με απλά λόγια αυτοί που απειλούνται από την ετεροφυλόφιλη επαφή δεν είναι οι αντρες αλλά οι γυναίκες. (Όλα τα νούμερα είναι από το επιδημιολογικό δελτίο του ΚΕΕΛΠΝΟ.)
Και δεύτερον και πολύ πιο σημαντικό η διαφήμιση κάτω κάτω έχει την ευγενική χορηγία της Gilead. Τι είναι αυτή; Απλά μία φαρμακευτική που πουλάει φάρμακα για το AIDS/HIV. Να υποθέσουμε ότι είναι και η εταιρεία που πουλάει τα τεστ διάγνωσης στο κράτος; Απλά πράγματα έτσι δεν είναι; Ο στόχος της "διαφήμισης-κοινωνικού μυνήματος" όμως δεν είναι οι άντρες. Ο στόχος είναι οι γυναίκες, οι οποίες προφανές κάνουν πιο λίγες διαγνωστικές εξετάσεις, και έτσι μέσω αυτής της "διαφήμισης-κοινωνικού μυνήματος" προσπαθούν να τις πείσουν να κάνουν περισσότερα...
Ότι δηλαδή προσπαθούν να κάνουν και οι διαφημίσεις για σερβιέτες...
8 Comments:
Νεότερη ανάρτηση Παλαιότερη Ανάρτηση Αρχική σελίδα
Subscribe to:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Και επιπλέον για την συζήτηση, θυμηθηκα και ένα άρθρο μιας φυλλάδας που ανέφερε πως ελάχιστοι χειρουργοί δέχονται να κάνουν επεμβάσεις στα άτομα που έχουν μολυνθεί από τον ιό. Και που να δείτε τι χειρουργικά γάντια εγκρίνουν οι οικονομικοί διαχειριστές στα δημόσια νοσοκομεία, διάτρητα σαν διχτυωτά καλσόν... Άλλωστε το ποσοστό του κέρδους σταθμίζεται καθε φορά, ε;
Ανοίγεις ένα μεγάλο θέμα με την φροντίδα των φορέων και των ασθενών. Κάποιος να πει γενικώς πάντως σε διάφορους μαλάκες, ότι περισσότερο κινδυνεύει ο ασθενής του ΑΙDS από έναν υγιειή, παρά ο υγιειής από τον ασθενή. Απλούστατα ένας ιός ή ένα μικρόβιο όπου σε έμας δεν κάνει τίποτα λόγω της φυσιολογικής άμυνας του οργανισμού, αυτούς μπορεί να τους σκοτώσει.
Αλλά βέβαια η πληροφόρηση που έχουμε έιναι πόσο καλά είναι τρα φάρμακα και ότι οι γυναίκες απειλούν τα δυνατά αρσενικά...
ΥΓ. "Ήδη σε κυκλοφορία το προηγούμενο ποστ": τι εννοείς; Λεφτά θα πάρω; ;)
:)
(Η θεωρία ότι εξεπιτούτου δεν κυκλοφορούν το εμβόλιο κατά του ιού,επειδής τα φάρμακα είναι πιο επικερδή, ευσταθεί;)
Susan Sontag, Η νόσος ως μεταφορά-Το AIDS και οι μεταφορές του (πολύ ενδιαφέρον βιβλίο επί του θέματος).
Το κεφάλαιο και οι πολιτικές του:
Η πολιτική του χρήματος και
η πολιτική του φόβου,
στην περίπτωση του AIDS έχουμε γαμάτο συνδυασμό.
Βιλαρδουίνε, το βιβλίο το έχω ακουστά αλλά μόνο μέχρις εκεί. Συμφωνώ με το απόσπασμα και συμφωνώ με όσα λες. Σε σχέση με αυτό δες και ένα διάλογο στο ίντυ http://athens.indymedia.org/front.php3?lang=el&article_id=746279 όπου το παληκάρι που ξεκινάει τη συζήτηση κοντεύει να σαλτάρει. Και αυτό το λέω και για εμάς τους 30, 30κάτι, όπου όταν πρωτοέσκασε η ασθένεια βρισκόμασταν σε μία ευαίσθητη σεξουαλικά ηλικία. Αλήθεια θυμάται κανείς εκείνη την εποχή;
Όταν αργότερα μεγάλωσα και διάβασα λίγο Ραιχ, αναρωτιόμουνα πολύ έντονα τι θα μπορούσε να είχε πει για όλα αυτά...
Για να μην ξεχνιόμαστε πάντως τα ίδια γίναν και πρόπερσι με την γρίπγη των πουλερικών και πιο παλιά με τον SARS.
Alitheia esena se epirease katholou se "sexoualika eyaisthiti ilikia" opos les ola ayto gyro apo ton io? Fobosoun dil. gia ayto den ekanes prama?
Pantos tora exeis kleidosei opote mallon den syntrexoun logoi...
Mikis
Αρσένιε εννοείται το μπράβο για την κίνηση σας, και εννοείται ότι συμφωνώ και με την κίνηση σας. Χαίρομαι που συνέβαλα σε κάτι τέτοιο έστω και με μικρή προσπάθεια (ενα κοψε ραψε δηλ...).
Αν και σε διαβάζω αναλυτικά μάλλον αυτοδιαψεύστηκα.